Jeg har en liten bulk i siden på mac-en etter jeg var uheldig og mistet ryggsekken i bakken rett etter den var ny (mac-en altså, ikke sekken . Dette har aldri vært noe problem, til nå. Apple mener dette er årsaken til at låsen til lokket ikke funker og nekter å reparere.
frency skrev:Jeg har en liten bulk i siden på mac-en etter jeg var uheldig og mistet ryggsekken i bakken rett etter den var ny (mac-en altså, ikke sekken . Dette har aldri vært noe problem, til nå. Apple mener dette er årsaken til at låsen til lokket ikke funker og nekter å reparere.
Dette sier vel det meste, ikke noe krav til gratis reperasjon her.
rstange skrev:Hadde en Powerbook G4 (nesten samme kassen som dagens MBP) som fikk seg en kakk i flybagasjen. Fikk en bulk i øvre venstre hjørne. Dette skapte ikke noen problemer i begynnelsen. Rundt 1 år etter begynte låsen å bli vanskelig, (...)
Så slike fall skader kan skape problemer i ettertid.
rstange skrev:Du skriver ikke om du har applecare, men de bruker å være snillere i slike saker om du har applecare. Selv om maskinen har skader som er påført av kunde.
rstange skrev:... problemet ditt er at du har mistet garantien siden maskinen har vært i bakken. Slik er det dessverre bare.
Gelle skrev:Problemet vårt er at det kun er Apple som er leverandør av maskinvare til denne plattforma, medan Dell må konkurrere med mange andre.
Det lar seg faktisk gjøre å installere OSX på en Dell eller Thinkpad pluss mange andre maskiner. Og det uten å piratkopiere.
troto skrev:Mistenker de for å (om mulig) drite enda mer i bedriftskunder da det ikke finnes reklamasjonsrettigheter i det segmentet - kun leverandørens "garanti" (som ikke er verdt papiret det er skrevet på).
rstange skrev:Nå er jeg også litt forvirret med hvem du kaller Apple? Vi har jo ingen Apple Store i Norge, så om det er i butikk du har vært så er det i såfall en reseller. Apple er ikke alltid firkantete, så mange kunder løser saker med å ta kontakt med apple dirkte (altså via telefon). Da kan de opprette en sak og si at feilen dekkes av garanti og skal utbedres, så kan du få ett lokalt verksted til å ta jobben (må være ett apple registrert service verksted). Så om du ikke har snakket med Apple er det værdt ett forsøk. Vet mange kaller humac og eplehuset for apple, så derfor kommer jeg med tipset siden det er litt uklart hvem du referer til !
Men det er jo selvfølgelig beklagelig at du ikke får den servicen du ønsker.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]