Skummel dure-lyd

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Skummel dure-lyd

Innleggav mmoland » man 01.12.2008 11:14

De siste par ukene har MBP-en min (versjon 3,1), litt under et halvt år gammel, begynt å dure på venstre side av og til. Jeg har mistanker om at det er noe med vifta, siden det er når macen jobber mest at lyden er høyest. Men det er jo ikke sikkert. Bruker alltid laptopbrett sammen med macen. Noen som har noen idéer om hva det kan være? Jeg kan godt prøve å ta opp lyden.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav kajac2 » man 01.12.2008 15:06

høres ut som den naturlige lyden viften skal lage når den går.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav mmoland » man 01.12.2008 20:41

Du, jeg er ikke dum... Jeg vet hvordan vifta høres ut.

Denne lyden kommer kun på venstre side (og mbp-er har to vifter, som du kanskje vet) og det høres ut som om det er noe som ligger innat vifta eller lignende. Det er snakk om DURING, ikke susing.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav Børhaug » man 01.12.2008 21:01

Dersom du har hatt maskinen mye på fanget, i soffaen eller andre steder i nær kontakt med stoff og støv, kan det hende det er litt mye støv på viften din. Har mine tvil, men kanskje en rengjøring ville gjort susen.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav Herman1 » man 01.12.2008 21:27

Jeg har hatt samme problemet med min MBP 1.1.

Første gang: Venstre vifte høres ut som en blanding av en mygg og en racerbåt som suser forbi av og til. Butikken bytter vifter og problemet er løst.

Andre gang: Mystisk traktorlignende lyd fra venstre vifte som forplanter seg til midtre del av tastaturets øverste del. Butikken bytter skjermkort, i/o-kort og vifter.

Alt på reklamasjon


Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav mmoland » tir 02.12.2008 18:35

Børhaug skrev:Dersom du har hatt maskinen mye på fanget, i soffaen eller andre steder i nær kontakt med stoff og støv, kan det hende det er litt mye støv på viften din. Har mine tvil, men kanskje en rengjøring ville gjort susen.


Leser ingen innlegg ordentlig her eller? Jeg sier jo i min første post, at jeg alltid har brukt laptop-brett sammen med maskina når den er andre steder enn et bord.

Herman1: Høres ikke helt ut som "min" lyd, men godt å høre at det er mulighet for at det går på reklamasjon. Kommer meg ikke til Oslo før i januar, men håper den holder til da.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav GeneralCody » tir 02.12.2008 19:13

Klassiker tror jeg. Prøv å sette systemvolumet helt ned og start opp på nytt. Dette skjer kanskje spesielt når maskinen har vært avslått en stund? I såfall er det en garantisak, da du må skifte ut en komponent mellom skjermen og hovedkortet...

Det med volumet høres kanskje rart ut, men prøv...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav mmoland » tir 02.12.2008 23:39

Hvor setter jeg volumet ned?

Maskina mi er sjelden avslått. Lyden er der mest når jeg spiller sims eller kjører adobe-programmene.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav GeneralCody » tir 02.12.2008 23:43

volumet. som i lyden på maskinen....
Som når musikken er for høy liksom... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Skummel dure-lyd

Innleggav mmoland » tor 04.12.2008 18:45

Åh, merkelig. Har som regel volumet på macen helt avslått, siden jeg hører på musikk gjennom ipoden+anlegg, og det er mange teite nettsider som lager lyd. Skjer en sjelden gang at jeg skal se en youtube-video eller lignende, men det er ikke ofte.
medlem i 198 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]