Adium sluttet å fungere

Diskusjon rundt Mac OS

Adium sluttet å fungere

Innleggav Flikkeshaug » man 12.01.2009 6:29

Hei,

Har i en måned, kunne benytte Adium med stor glede på min nye MBP, men i dag så sluttet den plutselig å fungere. Jeg får ikke logget inn på MSN-kontoen min, og dette skjedde sånn helt plutselig.

Jeg får logget inn med den Windows Messengeren som fulte meg Office for Mac, men ikke Adium altså. Har ikke hatt et eneste problem med Adium før nå.

Hva kan jeg gjøre for å få programmet til å funke igjen? Jeg får ingen feilmeldinger heller , siden den bare prøver å logge inn.

Takker for alle svar!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav bælam » man 12.01.2009 6:46

Får heller ikke logget på (MSN), Adium forteller at den ikke får tak i adresseboken fra MSN-serverne. Jeg tipper at MS gjør noen oppgraderinger, og at deres egne klienter klarer å finne en server som fungerer, mens tredjepartsklienter, som bare kjenner en begrenset del av protokollen, pent må vente på tur.

Jabber- og Gmail-kontoene mine fungerer finfint.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav _Spiff_ » man 12.01.2009 8:59

Vet ikke noe om det dere lurer på.

Men siden det er en tråd om Adium så spør jeg her, satser på at det er greit. :-)

Hvor skal man gå for å skrive "status" meldinger, slike som feks "drikker pils" osv? Vet det er en plass for det, men finner bare ikke ut hvor.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav industrialheads » man 12.01.2009 9:42

Jeg har nå testet MS Messenger for Mac. Jeg får logget inn, men kontaktlisten viser at ingen av mine kontakter er innlogget. Ved test av webmessenger fungerer alt.

Dermed kan det se ut til at det er koblingen mot mac som er problemet, i hvert fall når det kommer til klienter.

Mvh

iHeads

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav oohbigbrain » man 12.01.2009 9:51

adium fungerer heller ikke hos meg når jeg prøver å logge meg på hotmail-adressen...

Noen som vet når microsoft kommer med oppdatering til den "offisielle messenger for mac"? Den med utbedret videofunksjon...?
medlem i 188 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav iKarlsen » man 12.01.2009 10:02

_Spiff_:
Jeg har ikke forsøkt, men kan det være: Valg -> Status -> Legg til status -> Tittel; beskjed og vises som tilgjenglig?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav turimblar » man 12.01.2009 10:17

bekrefter nok en gang at jeg ikke får logget meg inn på msn via Adium.
går helt fint fra nettsiden meebo.com
medlem i 227 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav Garborg » man 12.01.2009 10:39

Samme problem her med innlogging via Adium. Det virker som om vi er flere med dette problemet :-/
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav _Spiff_ » man 12.01.2009 10:45

Får ikke logget inn jeg heller. Er problemer med å hente vennelsiten/adresseboken eller hva det heter som er problemet.

@iKarlsen:
Jeg får lagt til status der, men vet ikke om den vises til venner og kjente. Tidligere så har den kommet frem under navnet mitt på kontaktlisten.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav admin » man 12.01.2009 10:47

Jeg får ikke logget inn via Adium eller Pidgin (Windows). Pidgin og Adium bruker samme bibliotek, så antar at dette kan være et Pidgin-problem. Noen som har problemer med en offisiell MSN-klient?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav industrialheads » man 12.01.2009 10:53

Jeg har forsøkt med Messenger for Mac. Den logger på, men alle kontakter står som frakoblet.

Mvh

iHeads

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav kvasbo » man 12.01.2009 10:58

Det er et problem på MSN-serverene. Grunnen til at den offisielle klienten (og noen andre) kommer inn er at de faller tilbake på eldre versjoner av MSN-protokollen når den nyeste (v15) feiler. libpurple benytter kun denne versjonen, og har dermed ingen backupversjon å falle tilbake på. Problemet burde ordne seg selv.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav DannyBoy » man 12.01.2009 11:45

Ordne seg selv... Magisk altså :p

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav jpsalvesen » man 12.01.2009 11:51

DannyBoy skrev:Ordne seg selv... Magisk altså :p

Jepp. Når lillebløt får ordna serverne sine, så vil det funke igjen. :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Adium sluttet å fungere

Innleggav magnuskite » man 12.01.2009 11:52

litt OT, men har et problem med adium... det viser seg at det er èn av kontaktene mine som ikke ser når jeg er pålogget... synes dette er rart da jeg ikke har blokket han eller noe... noen med tips??
medlem i 208 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron