MacPizza i Stavanger

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Fiskepudding » søn 19.10.2008 9:45

Vi har lenge tenkt å skrive litt bedre på hjemmesiden, men som de fleste andre er det lite ledig tid så sånt blir nedprioritert, men SMUG er altså en Mac brukergruppe, (Stavanger Mac User Group) en av de eldste i landet startet allerede i 1984. Vi er for tiden ca 60 personer på e-postlisen, men medlemstallet har variert mye opp gjennom årene. Vi har ikke vært flinke å fortelle at vi eksisterer..
Medlemmene kommer fra Stavanger og omegn -(der omegn er ganske stor) Vi driver til daglig med mye forskjellig. Noen er så heldige at de får bruke Mac i arbeidet, andre ikke, og hva vi ellers driver med til daglig er svært variablelt, vi har studenter, vaktmester, lærere, ingenører, akkitektere, musikere og pensjonister. Kunnskapsnivået om Mac varierer fra proff til hjelpeløs. Vi samles til møter ca 1 gang i måneden hvor vi får presentasjoner av programvare, titter på ny maskinvare, deler tips og erfaringer med Mac og Mac OS. Møtene er åpne for alle som vil komme.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav iMetal » søn 19.10.2008 13:25

Høres ut som et flott initiativ! :D

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Trulsdd » man 20.10.2008 21:24

Jadda, presterer å miste stemmen dagen før. :rolls eyes:
medlem i 195 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Tobbytheking » man 20.10.2008 22:20

I was there

Jeg havnet kanskje på feil plass som Pingvin tilhenger, men hyggelige folk var det der og god pizza:)

Og jeg har jo registrert meg på Mac1.no, så kan vel si det var en suksess:)
medlem i 211 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav kolby » man 20.10.2008 22:32

Det er bra at du hadde en fin kveld. Fortsett det flotte initiativet!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav steffenz » man 20.10.2008 23:57

Veldig hyggelig med Macpizza. Dette må absolutt gjentas! :)
medlem i 207 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Caralluna » tir 21.10.2008 0:00

Tusen takk for en nydelig kveld og et bra initiativ! :-) Jeg storkoste meg!
medlem i 206 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Fiskepudding » tir 21.10.2008 8:11

Det ble en vellykket kveld og til slutt med 15 stk :-) -noe som må gjentas en annen gang.

Som jeg nevnte i går skal vi den 10 november ha medlemsmøte i SMUG hvor Eplehuset skal presentere seg for oss. Mer info om dette legger vi ut på http://www.ismug.no i litt bedre tid enn denne gang (og på ical).

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav spiffers » ons 18.02.2009 12:22

Er det ikke snart på tide med ny MacPizza?
medlem i 183 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav rub1 » ons 18.02.2009 12:28

Som det står på SMUG.no
http://www.ismug.no/?p=86

Mandag 2 mars Tema Kjøre andre programmer fra andre operativsystemer i OSX. VMware/Paralells for full OS emulering (Windows/Linux/Solaris/BSD/OSX server mfl. er mulig) og kjøre Windows programmer med Crossover uten Windows.
Mandag 30 mars Tema Lyd - Hvordan spille inn live musikk på Macen, Midi, tilgjengelig programvare.
Mandag 27 april Tema Førstehjelp for Macen -Workshop
Mandag 15 juni sommeravslutning. Har noen gode forslag til sted. Vi har noen forslag, men kanskje noen har noen bedre.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav spiffers » ons 18.02.2009 13:02

Greit nok at det er snakk om møter, men var MacPizza jeg etterlyste...
medlem i 183 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav m4rius » ons 18.02.2009 14:18

Pizza kan du gå å kjøpe når som helst vell ?

Regner med at det er Mac delen av disse møtene som er av interesse ?
medlem i 186 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav spiffers » tor 19.02.2009 0:42

Det er den uformelle Mac-praten, slafsing av en feit pizza, masse forskjellig bullshit, drittprat om windows uten et formelt program som er forskjellen.
Pizza spiser jeg ikke, men Peppes har utmerkede alternativer, selv om jeg heller ville foretrukket et MacBølgen&Moi.
Men om de som svarte her sist nå er representative for SMUG, er SMUGerne like snusfornuftige og blærete som tidligere, en grunn til at jeg meldte meg ut av SMUG på slutten av åttitallet.
medlem i 183 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Fiskepudding » tor 19.02.2009 8:35

spiffers skrev:Det er den uformelle Mac-praten, slafsing av en feit pizza, masse forskjellig bullshit, drittprat om windows uten et formelt program som er forskjellen.
...

Er ofte det du beskriver som møtene ender opp med, bortsett fra slafsing av Pizza (Har kanskje en pose chips fra julemøtet som sikkert er fet nok :-) , men om du syns vi er blærete så er det kanskje feil sted for deg.
Jeg blir gjerne med på en MacPizza igjen.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: MacPizza i Stavanger

Innleggav Caralluna » fre 20.02.2009 22:48

Spiffers: En kan bruke mange ord for å beskrive snittet av folkene i SMUG, men snusfornuftige og blærete er så langt i fra virkeligheten som det går an å komme. Synes jeg. Men selvfølgelig, alle må få ha sin mening. Your loss.

Fiskepudding: Alt for lenge siden sist gang! Jeg er kjempemed! (Men det vet du) :-)
medlem i 206 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til MacPizza



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere