Powermac G5 Hjelp

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav BendikS » man 09.03.2009 21:57

ville anbefale deg å snakke med eplehuset først for å forsikre seg om at det faktisk er PSU'en. og det kan da ikke være så vanskelig å skru løs PSU'en, kjøpe en ny selv og bytte? en powermac er da fortsatt en vanlig PC.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav Ole_90 » man 09.03.2009 22:09

Jeg bor i Tønsberg så drar inn til PageOne, så kan de se litt på den og se om de får gjort noe..
Men takk..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav noilivap » man 09.03.2009 22:59

http://www.welovemacs.com/g5toma.html
Her har de Powermac G5 psuer fra 230$til 425$ avhengig av modell.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav fotohansen » ons 11.03.2009 14:23

Husk at markedsverdien for en G5 PM dobbel CPU ligger på ca. 3000.- uten hardisk.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav Ole_90 » ons 11.03.2009 14:48

Etter en tur innom PageOne i Tønsberg løste alt seg, det viste seg å være noe galt med plasseringen av rambrikken, De tok ut batteriet på hovedkortet for reset'ing.. Pris 490,- Bedre en 3000,-

Men takk til all hjelpen :-D

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav fotohansen » ons 11.03.2009 14:52

Lykkelig på dine vegne, heldiggrisen.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav Ole_90 » ons 11.03.2009 14:58

Takk for det..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Powermac G5 Hjelp

Innleggav Kaprolat » søn 23.01.2011 15:39

Ole_90 skrev:Takk for alle svar..

Igjen tilbake til tops, jeg har prøvd alt med å starte mac'en, men ingenting ser ut til å fungere. Jeg har tilbakestilt: PRAM og SMU. Ingen av delen ser ut til å fungere. Det er også ut som om jeg ikke har noe som helst kontakt med tastaturet selv om jeg har mac tastaturet med ledning. Det skjer ingenting når jeg holder inne C eller tastene for å tilbakestille PRAM osv. har kort sagt ikke noe kontakt med tastaturet i det hele tatt...

En annen ting er når jeg nå trykker på start knappen, startet maskinen og 2 sekunder etter jeg trykker kommer det to kraftige pip og alle viftene går for fult, samtidig som det hvite lyset blinker. Blir helt gal.

Hvis det kan være til noe hjelp trenger jeg ingen av filene som ligger på harddisken, så alt som formaterer diksen, men hjelper meg med å fikse mac'en går jeg med på..

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette..

På forhånd takk :-D


Hei!

Start maskinen, ta av sidedekselet og plastramma innenfor. Ved nederste gruppe med RAM brikker er det noen LED indikatorer fra 1 - 7. Er det noen av disse som lyser rødt eller blinker rødt?

På min PM G5 modell 11.2 (Late 2005) blinket LED 7, viftene gikk for fullt, mens lyset ved power knappen (hvitt lys) foran var på og stabilt. På min maskin var det enten a) prosessoren som var gått eller b) hovedkortet.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Forrige

Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron