Macen stjålet, Undercover installert

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav ZerBox » tir 12.05.2009 17:22

simenen skrev:RAF kan bety så mangt. I verstefall Rote Armee Fraktion, eller mest sannsynelig bare Royal Air Force.


Han sikter nok til Rote Armee Fraktion, for logoen på hetten hans hadde logoen til den gruppen.
Sist endret av ZerBox den tir 12.05.2009 21:04, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav Tobben85 » tir 12.05.2009 17:25

kjøpte maskinen i god tro for 2000kr? Synes nå den hørtes litt tynn ut...
et rastkt søk på finn avslører at du fort må ut med minst dobbelt så mye for en macbook. Jeg ville derfor vært svært skeptisk om noen tilbød meg en så billig maskin uten kvittering eller annen dokumentasjon på at selger er den oppriktige eier..
medlem i 209 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav simenen » tir 12.05.2009 17:25

Ok :-)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav slogmo » tir 12.05.2009 18:06

ZerBox skrev:Han mente han hadde kjøpt maskinen for i overkant av to tusen kr - i god tro, og at jeg nå hadde hengt han ut for familie og venner.

Klart han ikke kjøpte den i god tro.
Han visste nok veldig godt at den var tjuvgods, både pga pris og hvem han kjøpte den hos.
Der jeg kommer fra er den en del sånne luringer som driver med småkriminalitet.
Kjøpte man noe fra de så måtte man regne med at det var enten stjelt eller lånt av noen og ble solgt fordi vedkommende trengte penger.

Og som noen nevnte. Bildene var sensurert.

Jeg ville kontaktet Politiet og i alle fall gjort de oppmerksom på dialogen dere har hatt.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav nubbiz » tir 12.05.2009 18:19

Jeg hadde meldt dette til politiet uten tvil!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav Lukas » tir 12.05.2009 20:57

ZerBox skrev:Han sikter nok til Remote Armee Fraktion, for logoen på hetten hans hadde logoen til den gruppen.


Remote, det var litt gøy oppi all elendigheta :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav Ovit82 » tir 12.05.2009 22:26

simenen skrev:
ZerBox skrev:I dag tidlig ble jeg kontaktet pr. telefon av en av de avbildede personene - som var mildt sagt forbannet over å ha kommet med bilde i avisen. Han mente han hadde kjøpt maskinen for i overkant av to tusen kr - i god tro, og at jeg nå hadde hengt han ut for familie og venner.

Personen det her er snakk om er en person man normalt sett ikke vil ha en konflikt med - om dere forstår hvor jeg vil hen med den..?

Jeg fikk i etterkant av sametalen der han fikk tømt seg en SMS med et bilde der han har et slags plagg på hodet med det norske flagget, samt skriften "RAF" på - hva enn det nå skulle bety. Foran fjeset har han plassert et flagg. I meldingen slenger han videre ut om hvordan jeg har hengt han ut, og mener jeg har hengt han og hans venner ut i gapestokk.

Ser altså ut til at denne saken har sine krampetrekninger fremdeles.



RAF kan bety så mangt. I verstefall Rote Armee Fraktion, eller mest sannsynelig bare Royal Air Force.


Eller min personlige favoritt siden vi snakker om Norge:

RAF Romerike Arbeidstøy

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav maclover11 » tor 14.05.2009 0:52

Lukas skrev:
ZerBox skrev:Han sikter nok til Remote Armee Fraktion, for logoen på hetten hans hadde logoen til den gruppen.


Remote, det var litt gøy oppi all elendigheta :-)



Hva var det som var så gøy??

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav Lukas » tor 14.05.2009 10:03

maclover11 skrev:
ZerBox skrev:Han sikter nok til Remote Armee Fraktion, for logoen på hetten hans hadde logoen til den gruppen.


Hva var det som var så gøy??


At ZerBox skrev Remote i stedet for Rote. Remote kan jo bety fjernkontroll, så her ble det mange lag med moro, syntes jeg. Men det er kanskje språknerdehumor. :-) Jeg trodde at det var bevisst, men jeg ser at han har korrigert det nå, så da var det vel bare en festlig skrivefeil.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav Driveren » tor 14.05.2009 10:48

Bare å anmelde med en gang. Jo mer de har på han jo større tjangs for at han blir innenfor mer en to dager.
Overlat til POlitiet å tolke hodeplaget hans. Tar de dei i verste mening blir han sitennde et par år i påvente av en sedrektig eterforskning.
Støtte til eller bare anntydning til sympati med Rørde arme fraksjon (Bader Mainhof) for politiet til å hente frem hele arteliriet.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav kees » fre 15.05.2009 2:19

medlem i 196 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav ZerBox » fre 15.05.2009 10:00

Haha, det visste jeg ingenting om. Takker så mye for tipset :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav nubbiz » fre 15.05.2009 13:51

Hehe, morsomt :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav ZerBox » tor 28.10.2010 17:03

Kan nevnes at jeg nå har fått brev om at personen som var på bildene fra Undercover er dømt som følge av denne saken. Det var nok bare en av flere dommer han fikk, for politiet var jo av andre årsaker på jakt etter personen da jeg kom med bilder og informasjonen fra maskinen min.

Det er vertfall positivt å se at politiet følger saken helt ut. Positiv overraskelse!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Macen stjålet, Undercover installert

Innleggav anonymus94 » tor 28.10.2010 17:17

runi skrev:
OlafG skrev:Unnskyld altså, men virker ikke som om det står så fryktelig ille til om du kan ut å kjøpe ny Macbook dagen etter at den andre ble stjålet...Sorry.

Synd at det ble innbrudd, men virker ikke som det står så ille til i lommeboka.

Det tar vel litt lengre tid enn dette for forsikringer å bli behandlet?


Kan du ikke like gjerne si "du har så mye penger, at det er bare rett og rimelig at du blir robba"

Det er sikkert en liten robbin hood som er i han da ^^
medlem i 161 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron