Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Innleggav KJUP » lør 19.07.2008 20:13

For en tid siden begynte det å komme en svart ramme/boks rundt "aktive" knapper, f.eks. start, godkjenn, avbryt, osv., samt tilsvarende rundt harddisksymbolet dersom kun skrivebordet viste. Får ikke til å fjerne dette, har prøvd oppgradering, osv., men hadde siste versjon av 10.4 (med alle oppdrageringer). Har nå installert 10.5, og rammene fortsetter å være der. Gjelder PowerMac G4, med Sonnet Tech's Encore ST prosessoroppgradering på 1.8 GHz, 1 Gb RAM.
Noen som vet hva dette kan skyldes, har vært borti det, og kanskje har et forslag til løsning?
medlem i 226 måneder
 

Re: Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Innleggav MortenW » lør 19.07.2008 20:17

Du har skrudd på VoiceOver i Systemvalg. Skru det av igjen under "Særlige behov" ;)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Innleggav KJUP » lør 19.07.2008 20:53

VoiceOver i Særlige behov er (og var) av. Har likevel slått på, og så av igjen, men likevel er rammene der. Noen annen løsning?
medlem i 226 måneder
 

Re: Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Innleggav alexE » ons 27.08.2008 15:30

En jeg deler kontor med på jobben har samme problem, vi har ikke funnet noen løsning på det. Noen som vet noe?
medlem i 228 måneder
 

Re: Ramme rundt ikoner, knapper, osv.

Innleggav leinz » fre 22.05.2009 12:44

Jeg har en ny MacBook alu og fikk plutselig problemer med de svarte rammene rundt objekter og i tillegg hadde Apple sin hovedmeny oppe i høyrehjørnet fått dobbelt opp med valg som restart, shut down, log out osv

Dette dukket opp helt plutselig og jeg trodde det var noe med 10.5.7-oppdateringa, men den gjorde jeg for en uke siden uten å ha merket noe før plutselig i dag.

Etter å ha lest denne tråden fant jeg ut at jeg ufrivillig hadde skrudd på VoiceOver (vha hurtigtaster). Når jeg deaktiverte den funka alt som normalt igjen :-)

Tusen takk!
medlem i 186 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]