Gammel G3 og kontaktproblemer

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Gammel G3 og kontaktproblemer

Innleggav astor » tir 02.06.2009 9:06

Jeg har en G3 PowerPS 266 MHz som jeg bruker til enklere skrivearbeid. Den er koblet til en 20" Apple skjerm. Jeg har også en 21" Eizo skjerm (som jeg bruker sammen med en nyere maskin). Når jeg i tillegg har anskaffet en 24" iMac, skjønner alle at skrivebordet blir overfylt. Eizoen har muligheter for å betjene 2 maskiner, og jeg vil gjerne skrote Apple-skjermen og koble gamlingen til Eizo-skjermen.
Problemet er kontaktene. G3 skjermkabelen har en bred kontakt som ikke passer inn i Eizoen som har den vanlige (nyere) smale kontakten.
Fins det en overgang eller en annen løsning?
Jada, jeg vet at jeg kan overføre alt fra gammel-maskinen til en av de nye, men jeg er så glad i oppsettet jeg har (bortsett fra gigant-skjermene) at det har jeg ikke lyst til. G3en er dessuten koblet til en av de gamle, gode laserskriverne til Apple (som kostet en liten formue i sin tid) som funker 100% og som ikke kan kobles til de nye maskinene.
medlem i 230 måneder
 

Re: Gammel G3 og kontaktproblemer

Innleggav strangel » tir 02.06.2009 9:43

Ok, la oss ta det siste først.

Gode gamle Apple laserskrivere
Det handler sikkert om AppleTalk tilkobling. Jeg vet at det finnes AppleTalk-til-Ethernet adaptere slik at du kan bruke din skriver fremdeles, men jeg vet ikke hvor man finner slike adaptere.

G3 og skjerm
Min gjetning er at det her er snakk om en stasjonær maskin med såkalt DB-15 port.
Da har vi jo løsninger for den saken:
Her er en adapter : http://www.welovemacs.com/adp-7300.html
Her er den samme, litt billigere: https://americanconsumercables.com/cart/product/116084/46692/multisync-vga-hd15m-to-db9f-adapter.html

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Gammel G3 og kontaktproblemer

Innleggav astor » ons 03.06.2009 8:26

Tusen takk strangel! Den første du viste til var nettopp det jeg trengte. Men den andre som bare kostet 2-3 dollar var en 15 pins til 9 pins.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]