pm g5 2x2ghz samt en imac g4

Diskusjon rundt Apples Power Mac

pm g5 2x2ghz samt en imac g4

Innleggav Runert » ons 15.07.2009 15:51

Hei alleihop.

jeg trenger litt hjelp her, min gode gamle lampe er lei seg, så jeg skrudde ut harddisken for å formatere denne og få den opp å gå med tiger igjen. Hadde liggende ett kabinett men det passet ikke hd i. Kabinettet var SATA noe som hd tydeligvis ikke var..

Så da er jeg like langt. den gamle hardisken er en Seagate U6 som jeg tror er ATA.. Ikke helt sikker på slikt altå, men da kom tanken.. kan jeg skru denne inn i min G5 for å sette den opp der..? Altså bruke den ene plassen i min g5 som kabinett?

2: er det vanskelig å skru opp en g5, kløna litt med lampa... spent på om den kommer sammen igjen.. :) har søkt litt rundt og blir ikke helt sikker på om forskjellen på sata, s-ata og ata... noen som kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: pm g5 2x2ghz samt en imac g4

Innleggav Hvitsten » tir 21.07.2009 17:57

Det beste hadde vel egentlig å installere Tiger rett på iMacen, eller har du defekt dvdrom?

Jeg tror ikke PM G5 har ata koblinger, men er litt usikker på den.

Forskjellen er, ATA (IDE) = flat brei kabel, sata og sata2 har flat og tynn, sata kan kobles til sata2 kobling, men ikke motsatt.

Hvis installereing via dvdrom ikke er mulig, vil det muligens gå å skaffe seg et kabinett for ata disker, koble den til G5 maskina og installere inn på den ekserne disken, men det kan muligens gå galt når du flytter den over, ettersom det er forskjell på maskinvaren i maskinene.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere