Installere WoW på mac

Diskuter de nyeste spillene

Installere WoW på mac

Innleggav Bellaxo » lør 21.11.2009 2:32

Hei!

Jeg har nå nylig begynt å spille World of Warcraft, ved at jeg har spilt meg gjennom den 10-dagers trialperioden et par ganger. Denne gangen however, skulle jeg upgrade accounten min. Så idag gikk jeg i butikken og kjøpte spillet (spurte i butikken om den kunne spilles på Mac, og ja, det skulle visst gå greit).

Og så setter jeg med ned med Macen min og putter inn den første cden. Den kommer opp på skrivebordet, jeg dobbelklikker, og det kommer opp en "World of Warcraft Installer" jeg kan trykke på. Jeg dobbetlklikker igjen, og denne gangen kommer det opp et vindu kalt "Installer", med WoW tema, hvor jeg har 5 valg. "Play World of Warcraft", "View the Readme", "View the manual", "Customer Support" og "Exit Installer". Og så skjer det ingenting mer. Hvis jeg klikker på "Play Word of Warcraft" blir skriften rød, og det samme vinduet dukker opp på nytt, sammen med en WoWthemed lyd. De andre alternativene er linker som ikke hjelper meg noe særlig, og den siste avslutter åpenbart installeren.

Jeg har en ny Mac Book Pro, så system requirments bør ikke være et problem.
Cdene er også helt fine og uskrapte.

Noen som kan hjelpe meg? :)
medlem i 178 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav frozenlime » lør 21.11.2009 2:43

Jeg anbefaler deg å IKKE innstallere via CD/DVD. Istedenfor, gå til wow-europe.com > account og skriv inn serienummeret ditt og last ned klienten derfra. Det er veldig raskt, og da kan du velge fra en dropdown-meny om du vil laste ned vanilla, vanilla og tbc, eller alle vanilla, tbc og wotlk i et klikk. Fordelen er at du slipper fem hundre tusen patcher på den måten, samt å installere alle expansions på et senere tidspunkt.

Og til slutt, kos deg med WoW, men spill med moderasjon.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Bellaxo » lør 21.11.2009 2:50

Takk for raskt svar!
Det som er problemet at akkurat det samme skjer, hvertfall når jeg har prøvd :/
Kan du kanskje sende meg en link og instruksjoner? Skjønner ikke at det skal være mulig å gjøre nå så enkelt feil, men noe galt må jeg jo gjøre :)
medlem i 178 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Staale » lør 21.11.2009 3:13

http://blizzard.com/store

Velg register, etter å ha satt opp en konto skriver du inn serienummere på alle blizzard-spillene du eier og den laster automatisk ned spillet. Knallenkelt.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Meow » lør 21.11.2009 9:38

Bellaxo skrev:Jeg har nå nylig begynt å spille World of Warcraft, ved at jeg har spilt meg gjennom den 10-dagers trialperioden et par ganger.

Hvis du har spilt wow gjennom trail, trenger du vel ikke installere spillet på nytt?
Gå innom http://eu.battle.net/, velg manage account. Legg inn serienummer. Velg manage game.
Før i tiden fulgte det med 30 dagers game-time. Vet ikke om det er fakta lengre, men du ser om accounten er active eller frozen. Er den frozen må du betale for game-time gjennom å legge inn visa, eller kjøpe et game-card på butikken.
Når du kjøper wotl, trenger du ikke å legge inn vanilla og tbc først.
Jeg har ikke spilt wow på ett år nå, men de revampa patchingen så selve patchingen går MYE raskere nå enn før...
gamle patches finner du eventuellt på http://www.wowwiki.com/Patch_Mirrors

damn kjenner jeg får lyst å spille drepe noen alliances med conqueroren min igjen :(

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Bellaxo » lør 21.11.2009 12:31

Fikk da endelig lastet ned spillet tilslutt, men nå står jeg overnfor et nytt problem desverre. Når jeg åpner spillet og skriver inn account name og password kommer det bare opp "there is no World of Warcraft account assosiated with this battle.net account". Nå skjønner jeg virkelig ingenting, oppdaterte jo trialen min, og acc står som active med en månede spilletid igjen. Noen som vet hva som kan være galt??
medlem i 178 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Meow » lør 21.11.2009 12:36

Meow skrev:Gå innom http://eu.battle.net/

Du må merge accounten i battle.net.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Bellaxo » lør 21.11.2009 12:52

Jeg LAGDE en battle.nei account i utganspunktet :S noen som vet hva jeg må gjøre?
medlem i 178 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Uluen » lør 21.11.2009 13:02

Har du gjort som Meow sa? Det står tydelig forklart hva du må gjøre etter det jeg husker.
Sist endret av svar den tor 07.07.2011 17:58, endret 1 gang
Grunn: §2,8 Unødvendig bruk av sitering.
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Bellaxo » lør 21.11.2009 13:14

ja, jeg har allerede en battle.net account, og den kan jeg logge på uten problemer. Det er når jeg starter selve spillet at det er noe som går galt :/

EDIT: Har forresten også et annet spm. Kan jeg bruke de samme discene og installere WoW på den gamle Windows maskinen min, uten å "bruke den opp" så jeg ikke kan installere den på Macen min senere? Eller kan jeg installere den "ubegrenset" mange ganger? :)
medlem i 178 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav frozenlime » lør 21.11.2009 20:47

Ja, du kan installere ubegrenset mange ganger på ubegrenset mange PCer.

Jeg har ikke spilt etter mergen, men bruker du epost-adressen din og passordet du brukte til battle.net til å logge inn med?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav kometen » tor 07.07.2011 10:38

Edit: Problemet er løst. Skal angive barnets mail-adresse, selv om der står 'Parents email-address'.

Jeg har hentet WoW fra internettet, som anbefalet, og den fyldte 10,5 GB, så jeg var glad for at jeg fulgte det råd. Min datter skal spille, og da hun og jeg skulle registrere hende, fik jeg mail, om at mit barn ville registrere sig. Så godt, jeg registrerer en konto, logger ind, og enabler parental control. Jeg har valgt punktet 'Want to add Parental Controls to an account?' samt 'Already set up Parental Controls on an account?' på https://eu.battle.net/account/parental- ... index.html.

Men hvordan i hede hulen får hun registreret sin egen konto? Eller skal hun logge ind med vores (mail-adresse)? Ender med at vi registrerer kontoen med en fiktiv 18-årig datter i stedet.

Hilsen
Claus
medlem i 194 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Sunroad » søn 20.10.2013 15:01

Vet denne tråden er gammel, men jeg har akkurat kjøpt MBA 2013 og lurer på om jeg kan bruke det samme spillet på maccen som jeg har på min stasjonære windowsmaskin? Jeg har ikke cd/dvd-rom på MBA, men har hele wow-mappen på en ekstern harddisk. Kan jeg bare dra hele mappen inn på MBA og spillet er spillbart (har gjort dette på den stasjonære om jeg har formatert harddisken)?
medlem i 125 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav svar » søn 20.10.2013 15:57

Tror ikke du kan det, da selve kjørfilen ikke er den samme, selv om mange av mappene er helt like (Man kan eks kopierer over alt av addons mellom windows og mac)
Det jeg gjør er å laste ned installeren fra battle.net også installere på nytt når jeg skal ha wow inn på en ny maskin.
Og ja, det tar litt tid å laste ned over 20GB.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Installere WoW på mac

Innleggav Sunroad » søn 20.10.2013 17:03

Takk for raskt svar :) Via battle.net kan jeg da laste ned macversjon, og bruke nøkkelen jeg har fra cd/dvdene? Gidder ikke kjøpe spilla på nytt for å si det sånn ;)

Hvilken mus bør jeg kjøpe, trådløs eller ledning, eller en som kan byttes på (batteri/ledning)? Musen kommer nok bare til å bli brukt når jeg spiller, så en gamingmus er kanskje å foretrekke? Jeg er ingen hardcore gamer, så trenger kanskje ikke en mus med ørten knapper og innstillinger...
medlem i 125 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]