Boote fra cd på g4 cube

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Boote fra cd på g4 cube

Innleggav Liquid Crystal » søn 06.12.2009 4:03

Hei,

Prøver å få installert ubuntu på min gamle Power Mac g4 Cube og må da boote fra cd.
Har prøvd å holde inne "C" under oppstart og bruke kommandoen "command-option-shift-delete" uten helle. Maskinen vil ikke boote fra cd.

Noen som har en bedre måte å boote fra cd på? Eller kunnskap til å si hvorfor det ikke virker?

På forhånd takk - LC
medlem i 171 måneder
 

Re: Boote fra cd på g4 cube

Innleggav Dorkfish » søn 06.12.2009 10:06

Jeg går utifra at du har PPCversjonen av Ubuntu?
Er det Cube med DVD-spiller eller CD-RW?
Hvis du starter opp maskinen mens du holder inne ALT tasten. Får du opp Ubuntu CDn som oppstartsvalg da?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Boote fra cd på g4 cube

Innleggav Liquid Crystal » søn 06.12.2009 12:18

Takk for hurtig svar!

Fant etter litt kjapp googling ut at jeg ikke hadde PPC versjonen av ubuntu, så da blir det fikset. Vil anta at denne maskinen har både cd og dvd-leser da den klarer å åpne både ubuntu cd'en og en matrix dvd jeg hadde liggende.
Får kun mulighet til å boote fra hdd når jeg holder inne ALT under oppstart. Cd'en spinner opp men det vises ikke noe ikon, etter en liten stund slutter cd'en å spinne.
medlem i 171 måneder
 

Re: Boote fra cd på g4 cube

Innleggav Dorkfish » søn 06.12.2009 13:45

Skulle nok ordne seg så fort du får tak i en PPCutgave av Ubuntu. Cube er en flott maskin som har mye liv i seg ennå, så den blir nok fin med Ubuntu.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Boote fra cd på g4 cube

Innleggav Liquid Crystal » søn 06.12.2009 14:04

Håpet på det ja. Ser ikke så bra ut så langt gitt.

Lastet ned Jaunty Jackalope (ubuntu PPC 9.04) fordi 9.10 ikke passet på en 700mb. Lagde en "bootable data disc" med Roxio creator, men ser ut som brenningen ikke fungerte som den skulle. Disken er full, men det finnes ingen filer på den.

Om noen har noen brennetips for bootbare cd'er er det bare å komme med dem!
medlem i 171 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]