PowerMac G4 + WIFI

Diskusjon rundt Apples Power Mac

PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Dj bassmaster » fre 18.12.2009 23:51

Jeg har nettopp skaffet meg en PowerMac G4 Quicksilver og så har jeg et trådløst nettverkskort som jeg lurer på om kan brukes i maskinen.

Nettverkskortet er et D-Link AirPlus G DWL - G510.



I tillegg til dette har jeg liggende en Prosessor fra en ProwerMac G4 Mirrored Drive Doors.
Prosessoren i G4 min er på 733 MHz og prosessoren jeg har liggende er på litt over 1 GHz så da lurer jeg på om den kan brukes i min G4?

Takker for alle svar :D
Hilsen Dj bassmaster

Er det vikelig ingen som har peiling på dette ?????

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Frants » man 21.12.2009 11:48

Nettverkskortet kan du ikke bruke. Maskinen må et originalt airport-kort fra Apple. Disse lages ikke mer, men kan skaffes via bruktbørser rundt om kring (regn med å betale nærmere 500,-).

Mht CPU er jeg litt usikker. G4 PowerMacene var ikke så verst standardiserte i forhold til hverandre, men her er det vel bare å åpne opp og teste.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav slarsah » man 21.12.2009 11:58

CPU passer heller ikke.
medlem i 225 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Apple » man 21.12.2009 12:01

Hei
Jeg har sett at et nettverks kort fra en annen produsent enn Apple har virket i En Power Mac G4. Hvis det er et PCI kort kan det hende at Maskinen oppdager dette som et Air port kort.
MVH: Apple

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Dorkfish » man 21.12.2009 12:09

Det finnes PCI-kort som funker i en G4. Det er ikke 100% nødvendig med airport kort.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Frants » man 21.12.2009 12:21

OK - jeg var for kjapp. Tenkte ikke på PCI-kort da jeg svarte, bare interne kort - men oppgitte kort er jo et PCI-kort, så da er det vel bare å prøve.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav expertn » man 21.12.2009 14:37

DWL-G510 rev b funker ikke på leopard hackintosh ihvertfall, om jeg ikke tar helt feil:( Det er derimot mange andre som faktisk fungerer. Regner med det vil være de samme kortene som fungerer på en G4, da det er en driversak om du får kort fra andre leverandører til å fungere
medlem i 210 måneder
 

Re: PowerMac G4 + WIFI

Innleggav Dj bassmaster » tir 22.12.2009 0:11

Kortet jeg har er et PCI kort, men finnes det ikke noen drivere slik at man kan kjøre andre kort enn Apple´s egene ??

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]