Kan jeg velge mac?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Kan jeg velge mac?

Innleggav Tottle » lør 17.04.2010 21:56

Jeg trenger maskinen til videoredigering, bilde og grafikkbehandling først og fremst. Den skal også kobles mot HD-TV for avspilling av HD med digital lyd.

Må være 15". Nett og lett men likevel kraftig. Må kunne brukes mot programmer som... photoshop, dreamweaver, myp2p-sopcast, dvdshrink og nero 7.
medlem i 167 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Uggelfuggel » lør 17.04.2010 22:19

En 15" MacBook Pro burde være midt i blinken.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Tottle » lør 17.04.2010 22:22

Så ingen problem med nevnte programmer? Dette er viktig for meg.
medlem i 167 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Dr.Pepper » lør 17.04.2010 22:28

Alle nye mac maskiner har optisk lyd utgang. Ps og dw finnes for mac. Popcorn kan sammenlignes med DVDshrink, den koster dog noe. NERO…jeg bare ler, er det ærlig talt noen som bruker den? Utrolig! Men, men, du har Toast som tilbyr noe av det samme som NERO.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav taG » lør 17.04.2010 22:29

Du bør sjekke websiden til leverandøren av programmene dine om det finnes mac-versjoner. Nero tror jeg ikke du får til mac, men der er Toast et bra alternativ som vil dekke alle dine brenne-behov =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav oyoy » lør 17.04.2010 22:36

I min verden er Mac en hardware-plattform som kan kjøre bl.a. Linux, OS X og Windows, så det burde gå bra!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav David_Hansen » lør 17.04.2010 23:01

Kjenner en som lager en av norges/verdens beste skifilmer å han bruker kun apple sine produkter, så jeg tror nok du trygt kan satse på en mac :-)

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Tottle » lør 17.04.2010 23:05

Dr.Pepper skrev:Alle nye mac maskiner har optisk lyd utgang. Ps og dw finnes for mac. Popcorn kan sammenlignes med DVDshrink, den koster dog noe. NERO…jeg bare ler, er det ærlig talt noen som bruker den? Utrolig! Men, men, du har Toast som tilbyr noe av det samme som NERO.


Her blir man gjort til latter pga et program som fungerer tilfredstillende for en bruker og som bruker har som krav.

Javel. Toast har jeg ingen erfaring med ENDA. Men lysten på Mac ble ikke større av dette, selv om jeg bør overse seansen.
medlem i 167 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav BlueWaste » lør 17.04.2010 23:38

Noen innlegg - som du har fått erfart - kan man overse. Men som de fleste andre forteller, så er Mac veldig behjelpelig med de kravene du stiller.
Der vil kanskje i noen tilfeller bli tilbudt alternativer til programmer, men om du er helt i rutine når det gjelder programmene dine, så vil det også være mulighet for å kjøre Windows på Mac'en. Dette selvfølgelig om du ikke ønsker å tilvenne deg noe alternativ for f.eks Nero.

Photoshop: OK
Dreamweaver: OK
DVD-Shrink: Alternativer finnes. (Ripit, DVD2oneX, Popcorn..)
Nero: Alternativer finnes. (Roxio Toast 10 Titanium) (http://www.roxio.com/enu/products/toast ... rview.html)
Sopcast: (http://www.myp2p.eu/softwareitem.php?so ... t=software)
* MAC Version
A good tutorial can be found on our Sopcast on Mac - Myp2p Forum including a Video Turial (here).


Så en liten overgang blir det nok om du skal velge Mac OS X. Men jeg vil tro at det vil gå fint. Men som sagt, om du føler du ikke vil konvertere over til andre programmer kan du kjøre nødvendige program i virtuelle OS (Parallels eller VMware Fusion) eller velge å kjøre alt i Windows på Mac'en :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Tottle » søn 18.04.2010 0:13

Takker for et godt og nyansert svar BlueWaste. Blir Macbook pro på meg.
medlem i 167 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav otroean » søn 18.04.2010 9:51

Hei Tottle:
Jeg kjøpte min første Mac i juni 09 med planene om å bruke den som en Windows maskin. Pr i dag sitter jeg med 3 macer og en Mac Mini server ei på vei i postsystemet, men forsinket grunnet vulkanen.

Nå sier ikke jeg at du vil bli like fornøyd, men jeg blir med å ha Mac privat fremover. Har Windows og Linux maskiner enda, men 9 av 10 maskiner fremover blir nok Mac'er evt 10 av 10 da jeg kan kjøre Windows og Linux på Macene også...
medlem i 177 måneder
 

Re: Kan jeg velge mac?

Innleggav Jokkim » søn 18.04.2010 12:18

Nei, du kan ikke velge mac

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron