Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav KVTL » lør 12.06.2010 11:36

Hei..

Ser at en (http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=2132464#p2132464) tråd er stengt med den begrunnelse at den er sklidd ut. Hadde da ikke vært en bedre praksis å rydde tråden eller lagt igjen en notis om at man i fremtiden holder seg til topic og ikke nevner visse emner?

Som bruker synes jeg det er utrolig synd at man stenger tråder med den begrunnelse at den har sklidd ut, en av oppgavene til moderatorene er vel nettopp å rydde opp i dette på en eller annen måte.
medlem i 219 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav runi » lør 12.06.2010 11:52

Alt som kunne sies om selve saken var vel kommer fram. Men så var det enkelte som greidde å dreie hele emnet over til personkarakteristikker av trådstarter. De mente han ikke var troverdig fordi han skrev så bra. :rolls eyes: Helt enig i stengningen. :-/
medlem i 194 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav arovik » lør 12.06.2010 12:01

Enig i at tråden skled ut og at det kom en del håpløse innlegg rettet mot trådstarter. Men en viktig ting gjenstod for alle oss som fulgte med på tråden: løsningen. Derfor er jeg enig i at man som moderator heller burde ryddet opp i uegnede innlegg, og latt tråden avsluttes naturlig.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav Voodoosurf » lør 12.06.2010 12:24

Enig - leser man andre innlegg ser man jo at de fleste sklir ut - så hva var annerledes med denne tråden ?... ;) ....som jeg skrev i et tideligere innlegg er dette en kinkig sak og resultatet ble dette...ikke uventet fra mitt synspunkt.

"SAY NO MORE".... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav macsmekker » lør 12.06.2010 15:01

Jeg har nettopp skrevet en PM til moderatoren / Eljøp - medarbeideren Nikoraisan.
Årsaken til at jeg ikke legger hva jeg jeg har skrevet til han, ut her og nå, er fordi jeg gjerne først vil høre fra han hva slags tanker han gjør seg ut fra hva jeg har nevnt om de ulike aspekter som hans ordlyd og inngripen kan medføre - og hvordan slikt kan oppfattes fra ulike vinklinger.

La han bare få litt tid og anledning til å kontemplere, så ordner det seg nok.
Sist endret av macsmekker den lør 12.06.2010 15:03, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav nesten_nerd » lør 12.06.2010 15:02

Greit nok at tråden ble stengt. Løsningen kan om ønskelig presenteres i en ny tråd. Nå var denne saken en sak mellom trådstarter og Elkjøp, og det kan diskuteres hvorvidt den hørte hjemme i det offentlge rom. Om hensikten var å utøve press eller svartmale Elkjøp så var det kanskje vellykket. Kanskje jeg skal starte en lignende tråd ang. et nytt kjøleskap jeg ikke er fornøyd med ? :-/
medlem i 183 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav Voodoosurf » lør 12.06.2010 15:05

Ja nesten_nerd det syntes jeg du burde siden du sjelden blander deg inn i tråder for å kverulere på det meste...kjekt med en hobby.. :-!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav macsmekker » lør 12.06.2010 15:12

ang. et nytt kjøleskap jeg ikke er fornøyd med ? :-/[/quote]



http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/ ... j%F8leskap

8-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav nesten_nerd » lør 12.06.2010 15:18

Ja Voodoo....
Om det å ha meninger er å kverulere så kverulerer jeg. :-P
medlem i 183 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav macsmekker » lør 12.06.2010 15:37

- Og om andre gir utrykk for sine meninger, så kverulerer likeledes de?
(viewtopic.php?f=336&t=242286&st=0&sk=t&sd=a&start=30 - 11 jun 2010 10:32 )

Den nye leksikale forståelsen av meningsytring, er følgelig synonymt med kverulering. Interessant.

http://www.ordnett.no/ordbok.html?searc ... cations=23
Sist endret av Judas den lør 12.06.2010 19:53, endret 1 gang
Grunn: Fjerna unødig sitering av innlegget ovanfor. Les reglane

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav nesten_nerd » lør 12.06.2010 16:28

Etter hva jeg har oppfattet skal Mac forum være et sted for problemløsning og informasjon om Mac. Hva har du bidratt med her macsmekker ? Om jeg trenger en redgjørelse om betydningen av ordet kverulant eller andre andre ord så bruker jeg google.
medlem i 183 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav admin » lør 12.06.2010 16:30

Tråden, gikk som flere så, av skaftet og en masse unødvendig personganrep og kritikk mot trådstarter ble gitt. Moderatoren som stengte tråden jobber i Elkjøp og burde ikke ha stengt tråden, da denne omhandler hans arbeidsplass og arbeidsgiver.

På generelt grunnlag har vi ingenting i mot at moderatorer jobber i butikker, selskaper osv. som selger produkter relatert til hva som diskuteres her. Vi trenger personer med mye kunnskap også som moderatorer. Moderatorer bør derimot ikke innvolvere seg når saken omhandler selskapet de selv jobber i - da de selvsagt er innhabile. Dette ble gjort i denne saken, men samtidig var moderatoren åpen om at han jobbet i Elkjøp for at dette ikke skulle være «skjult» på noen som helst måte. Moderatoren har deretter valgt å trekke seg fra sitt verv som moderator - en jobb han har gjort veldig bra i flere år på Mac1 og resten av i1-sidene.

Hva gjelder modereringen i Elkjøp-saken så vil jeg gå gjennom tråden og fjerne usaklige innlegg og åpne tråden igjen. Det skal diskuteres sak og ikke person.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav msm121 » lør 12.06.2010 16:38

Jeg skrev umiddelbart en melding til moderator som stengte tråden. Svaret han ga var bare noe paragraftull om at klager på moderatorer må gå via en annen. Mac1 har pr. dags dato ikke hatt noen som helst synlig praksis på å stenge tråder på bakgrunn av avsporing eller kritikk mot brukere. Hadde ikke moderator vært ansatt på Elkjøp Ullevål hadde den tråden vært åpen i dag. Spør du meg er det trådstarter som bør velge om tråden skal stenges eller ikke. Aksepterer trådstarter gjenåpning bør dette skje umiddelbart.
medlem i 182 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav admin » lør 12.06.2010 16:42

@msm121

Klager på moderatorer skal gå til meg -- det er ingen vits å krangle med en moderator om moderering da det i utgangspunktet vil være forskjellige synspunkter på årsaker til moderering. Administratorene må dermed ta seg av klager. Det er enten meg, mrkolby eller ak her på forumet.

Det er forøvrig ikke første gang en tråd stenges fordi den sporer av eller ender opp i personangrep. Elkjøptråden vil åpnes igjen hvis trådstarter ønsker det etter at jeg har ryddet opp i den.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Stenge emner fordi de er sklidd ut.

Innleggav msm121 » lør 12.06.2010 16:57

Det forstår jeg. I dette tilfellet fremsto desverre ikke moderator som en moderator for Mac1, men som en ambassadør for Elkjøp Ullevål.

Når det er sagt setter jeg pris på både bidragsytere og moderatorer på Mac1 som bruker tid på å holde disse sidene oppdatert og under kontroll.
medlem i 182 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]