Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » man 05.07.2010 22:36

Jeg har en eldre G4 og ønsker å koble en Laser select 360. Er dette mulig og evt. hva trenger jeg? Jeg kjører 9.1 om det er til hjelp.
Beklager om du ikke forstår problemet! Min skriver har ikke ethernet utgang og G4 har ikke printer utgang. Jeg kan kaste laserskriveren, men det er en god skriver.
medlem i 223 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Gole » man 05.07.2010 23:40

Hvis denne printeren har en vanlig parallelport kan du prøve med en prinserver, f.eks.: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32 ... roductTabs

Jeg kan ikke garantere at du får det til, men i teorien skal det fungere greit.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » tir 06.07.2010 0:46

Tror nok du misforstod. Min skriver er svært gammel. Å kjøpe en dings til 500 kr er meget uklokt. (Jeg kan jo kjøpe en ny skriver til den prisen....)

Trenger gode (billige) løsninger. Skulle tro at mange slet med dette problemet for 5-6 år siden. Ingen som husker hvordan de løste problemet?
medlem i 223 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Lars A. Gundersen » tir 06.07.2010 10:29

Det var nok noen som hadde det problemet for noen år siden, men da kom også (noen av) Maene med andre utganger. Hvilke(n) port(er) finnes på Laserjeten, da. Hadde vært litt enkele å foreslå noe om du hadde spesifisert. Apples runde serieport? Apples ADB utgang? Hvis sistnevnte har du ingen annen mulighet, tror jeg, enn å prøve å få tak i et PCI kort med ADB-utgang som du kan sette i G4en.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » tir 06.07.2010 11:36

Det er tre porter: Serial, Parallel, LocalTalk

Jeg kobler med localtalk til en mac 9600.

Litt tungvindt å ta ting fra G4 over til 9600 for å printe ut. Så lenge skriveren virker (og det er en bra skriver), er det dumt å bare kaste den for å kjøpe sekunda vare....
medlem i 223 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Lars A. Gundersen » tir 06.07.2010 11:39

Ja, da tror jeg din beste mulighet er å se etter et LocalTalk/Seriell PCI kort til Mac brukt på f.eks. eBay el. tilsvarende.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » tir 06.07.2010 11:59

Jeg får se etter et slik kort.
Takk for svar.
medlem i 223 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Haakon » tir 06.07.2010 15:48

Jeg har akkurat denne printeren og bruker den i nettver mot min MacBook, iMac G4 og iMac Intel.
Jeg bruker noe som heter Farrallon Ethermac iPrint Connector. Koster vel noe den også... Om den i det hele tatt er tilgjengelig lenger.
Funker, men er ustabil.
medlem i 237 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » tir 06.07.2010 17:58

Sjekket ut Farrallon og den koster 40 dollar, ergo ikke noe vits. Jeg måtte søke i "vintage" seksjonen på Ebay og det er ikke et godt tegn....

Er det noen som vet om en god laserskriver (svart/hvitt) som er rimelig i kjøp og drift? De billigste skriverne er billige i kjøp, men dyre i drift.
medlem i 223 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Haakon » ons 07.07.2010 0:35

....men kanskje kan jeg tulby meg å overta/kjøpe pulverkasetten din. Hvis du kasserer den.
medlem i 237 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Ovit82 » ons 07.07.2010 0:51

Bukormen skrev:Er det noen som vet om en god laserskriver (svart/hvitt) som er rimelig i kjøp og drift? De billigste skriverne er billige i kjøp, men dyre i drift.


Jeg har selv en billig Brother, kostet under 1000, og en toner holder til mange utskrifter, Måtte kjøpe en ny toner i løpet av 4 år med studier.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Laser select 360/ skrive ut fra en G4

Innleggav Bukormen » ons 07.07.2010 14:16

Haakon skrev:....men kanskje kan jeg tulby meg å overta/kjøpe pulverkasetten din. Hvis du kasserer den.


Jeg har to og du kan få begge og skriveren når jeg er ferdig med den. Verdien er tilnæret null uansett.... (Fikk tilbud på en 8500 til 20 kr! Bare for langt å reise for å hente den.)
Skriveren virker, men ikke perfekt. Om utskriften er skjev, gjør ikke noe for mitt bruk. Siden jeg har en del toner igjen tenkte jeg å bruke opp toneret og så kjøpe en ny.

Hvis din skriver er i god stand, kan det være greit å ha en ekstra skriver til deler.

P.S. Håper du er glad i å reise, bor ikke i Oslo....
medlem i 223 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron