DELL mus på mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

DELL mus på mac

Innleggav F91 » søn 25.07.2010 2:32

Hei! Jeg kobler en DELL laser mus til macbook pro med USB. Jeg oppdager likevel et problem. Musa er ikke helt fritt akselert, den stopper og blir treig rundt knapper osv. F.eks da jeg peker mot X så blir den treig, som om X var en liten planet med masse og gravitasjon :P Er det slik at disse musene er lagd for windows? Eller er det en måte å kalibrere på...
takk!
medlem i 164 måneder
 

Re: DELL mus på mac

Innleggav iMetal » søn 25.07.2010 3:07

Hvis jeg forstår deg riktig, tror jeg bare du sikter til Macens naturlige måte å bevege pekeren på. I Windows er proposjonene fra bevegelse av musa og pekeren like, men i Mac OS, er den litt mer "inteligent". F.eks. om du beveger musa sakte 10 cm til høyre, så vil pekeren bare bevege seg litt. Beveger du den derimot 10 cm en del fortere, vil pekeren bevege seg en del lengre. Dette kan være en fordel ved arbeid på store overflater, ved nøyaktighetsarbeid og lignende, da maskinen merker at du vil fort bort til et område om du beveger musa raskt. Likeså vil den være mer nøyaktig om du beveger den sakte. Kan derfor kreve litt tilvenning om man er vant til Windows.

Er ikke sikker på om det var det du siktet til, men håper du fikk svaret ditt :)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: DELL mus på mac

Innleggav F91 » søn 25.07.2010 3:10

Skjønner, men pekeren oppfører seg ikke sånn da jeg bruker overflaten på macbook proen, dette gjelder da bare eksterne mus da? Oppfører den seg slik hvis man spiller også?
Sist endret av Ovit82 den søn 25.07.2010 11:43, endret 1 gang
Grunn: Overdereven bruk av sitering
medlem i 164 måneder
 

Re: DELL mus på mac

Innleggav iMetal » søn 25.07.2010 15:39

Man merker det værtfall mye bedre ved ekstern mus, da man beveger den over en mye større overflate. Ved spilling er jeg usikker, bruker Windows til det lille jeg spiller. Har egentlig bare spillet Diablo 2 på Mac, og merket ikke noe til det da, men så er jeg også vant til at musa skal oppføre seg slik. Kan se ulempen ved denne funksjonen i f.eks. fps-spill. Du får nesten bare prøve, kan være spillet deaktiverer funsjonen på en måte.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]