Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Innleggav steinidar » ons 28.07.2010 1:29

Sliter noe jæ.... med å få ny inn kjøpte macbook pro til å snakke med min HP windows 7 til å snakke med hverandre. Har prøvd masse men får d ikke til, Har prøvd å koble til tjener smb://C-64 (navn på pc:) ) har også prøvd med standar gatway ip adr som hos meg er 10.0.1.1
Windows deling er slått på i mac`n og det er opprettet hjemmegruppe på windows og delt de mappene som jeg vil dele. Jeg deler en printer på nettverket som både pc og mac fungerer perfekt med. Bruker Airport extreem som router.

Vist jeg prøver å koble meg til smb://10.0.1.2 som jeg tror er printeren får jeg opp at jeg skal skrive inn bruker navn og passord.

Jeg må si om meg selv at jeg ikke er noe særlig data kyndig men tror at feilen ligger hos windows maskinen. Det er noe rart med den for når jeg åpner itunes så slår den av aero fargeoppset pga kompatibel problemer. oppdaterte den fra vista til win 7, men har lastet ned ny verson av itunes etter det. Når den har startet får jeg opp at en driver er blokkert fra symatec, vet ikke hva slags driver det kan være.

Men jeg mener det seriøst, et brett med slots gull til den som hjelper meg, er helt avhengi av at min pc snakker med mac da jeg skal kjøpe meg en mini til media fremviser. Har ca 6.5tb med dvd og cder på maskinen (2.5tb på hp & 4tb på 2 eksterne hardisker)


:!: under 18=ingen øl:) :!:

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Innleggav Jan Fredrik » ons 28.07.2010 1:38

Hehe, du får gi meg et brett cola om det løser problemet :P

Sjekk denne guiden: http://www.balsfjord.com/guider/mac-gui ... s-maskiner

Har du fulgt den til punkt og prikke?

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Innleggav Chriistoffer » ons 28.07.2010 1:41

Sånn jeg gjør det på min pc er at jeg deler de mappene jeg vil ha på den windows pcen. Går i finder trykker  + k og deretter skriver inn smb://intern ip til windows pc. Da popper det opp de mappene jeg har delt på windows pcen

På windows pcen trykker du Windows tast + r - skriver cmd deretter ipconfig. Under ip-adresse finner du ip til pcen. Den legger du inn i den smb setningen over
medlem i 168 måneder
 

Re: Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Innleggav steinidar » ons 28.07.2010 2:22

Jan Fredrik, Skal se gjennom dennne guiden og gjør et forsøk på fredag, kona drar bort og da tar hun med seg mac`n. Men funker det for meg skal du jommen få et brett med cola he eh ehe :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Brett med ØL til den som kan hjelpe meg:)

Innleggav iMetal » ons 28.07.2010 2:28

What they said :) Jeg kjører både mac og windows, og har ikke problemer med å få Macen til å finne filene på windows. Jeg kobler meg enkelt til windows 7 maskinen via sidelinjen i Finder (under "Delt"-kolonnen).

Du får prøve videre, hvis ikke får du alltid nokså kjapp hjelp her inne :)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron