Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Innleggav ddybing » tor 29.07.2010 23:08

Hei!

Jeg har vært så heldig å få klørne i en Macintosh Classic fra tidlig 90-tallet :)

Den fungere flott.
Jeg har bare oppdaget litt forskjellige ting, som jeg lurte på om dere kan svare på.

Nr 1. Lyset som projekteres på skjermen er ikke hele skjermen. Det er fortsatt et mellomrom på ca 1,5 cm fra der skjermbilde er til slytten av skjermen.
Kan jeg stille inn dette noe sted?

Nr 2. Skjermbilde er litt skjevt(ca 5 grader). Kan jeg stille inn dette? Blir irriterende etter en stund at skjermen ikke er rett!

Nr 3. Det kommer ikke noe "DING!" lyd når jeg starter opp maskinen. Er det ikke noen slik lyd på disse maskinen? Den har høytaller og lyden står på max, men jeg hører ikke startup lyden, og knapt lyden i menyene og programmene på den.

Håper på svar. Takk på forhånd! :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Innleggav datagutten » tor 29.07.2010 23:47

Har aldri vært borte i en slik maskin før, men på vanlige crt skjermer pleier det å være mulig å stille inn slike ting med potensiometere på skjermen. Er det noe slikt på denne?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Innleggav ddybing » tor 29.07.2010 23:51

Hei!

Nei, dessverre, ingenting :/ Litt irriterende å bruke den når mye av skjermen er svart, og skjermen er litt skjev(det som lyser). :/


Får se litt i kontrollpanelet og litt rundt på maskinen. Kjøpte den nå idag, så mye jeg ikke har sett på den enda :)

Flott maskin, ihvertfall! :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Innleggav Audun » fre 30.07.2010 15:23

Hei!
Så vidt jeg husker er det meningen at det skal være en sort ramme rundt skjermbildet på disse maskinene. Om du alikevell vil endre på det må du åpne opp maskinen, men det kan være skummelt mye spenning inni der, så vær forsiktig. Let etter service-manual for maskinen på nettet - den forteller alt du trenger å vite.

Jeg regner med at du har funnet http://www.LowEndMac.com som har mye info? Den har også gode linker i "Favorite sites"- kolonen. Lykke til!

Audun

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Macintosh Classic. Skjerm og startup sound

Innleggav ddybing » fre 30.07.2010 15:29

Hei!

Takk for linken og info.
Den skal jeg sjekke ut.

:)


EDIT: Fant nå en luke bakpå Classic-en hvor det skal være skruer som man kan skru på for å justere skjerminstillinge ;D Noen som vet hvordan jeg får av dette lokket? Det virker løst, men sitter noe inni f**** fast! xD

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]