Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav cesar » tor 28.10.2010 11:28

medlem i 163 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Kaprolat » fre 29.10.2010 12:59

Hei!

Da har jeg byttet PRAM batteri og satt inn et nytt panasonic lithium CR 2032 for å se om det var noe til hjelp - men nei. Ingen rekasjon på skjermen nå heller...

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Kaprolat » man 01.11.2010 19:05

Hei!

Da har jeg forsøkt igjen. Har nå tatt ut begge grafikkortene Nvidia quadro FX 4500 fra slot 1 og 6600 LE fra slot 4. Deretter har jeg satt inn Quadro kortet i slot 1 og fyrt opp maskinen pånytt, men jeg får altså ikke noen skjermbilde...

Tok deretter ut Quadro kortet og satte in 6600 LE (standard kort som fulgte med maskinen) kortet i slot 1 og fyrte opp maskinen, men jeg får ikke noe på skjermen med det kortet heller.

Hos apple support sine sider fant jeg ut (se tidligere post av meg) at LED lampe 7 stod å blinket. Hva det betyr stod det ingenting om annen en at man skulel ta kontakt med apple support og tekniker. Har noen vært borti lignende og hva betyr det egentlig (hvilken feil) at dette lyset (LED 7) står å blinker rødt?????

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav cesar » tir 02.11.2010 19:26

medlem i 163 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Kaprolat » ons 24.11.2010 18:14

Hei!

En oppdatering her. Fikk idag beskjed fra teknisk på eplehuset at det er enten a) prosessoren eller b) hovedkortet som har tatt kvelden. Det var ikke mulig å si konkret hvem av disse det er.

Konsekvensen blir jo - skroting av maskin. Disse delene er kostbare på en slik maskin fra 2005 desverre.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Martinjacob » ons 24.11.2010 20:33

du kan sjekke denne siden,
http://www.firstpricepchjelp.no
de kan fikse datamaskinen din for billig pris
medlem i 160 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Kaprolat » tor 25.11.2010 11:51

Hei martinjacob.

Takk for omtanken, en tur innom nettstdet deres viser ingen tegn på reperasjon av Apple produkter desverre. Når enten prosessor eller hovedkort har gått i stykker er det ikke mye å reparere på. Har aldri hørt om en prosessor har blitt "reparert". Teknisk fra eplehuset kom med et prisoverslag på 15.000, men sa i samme setning at det er ikke er å anbefale. For den prisen får man nytt som er adskillig kvassere en PM G5 engang var...

Det beste og mest økonomiste alternativet er å finne en brukt identisk maskin til en rimlig penge. Det står dog 16 GB RAM, Airport combo blåtann, Nvidia Quadro FX 4500 og 2 TB HD. Dette kan ikke "skrotes".

Da var det bare å lete etter en PM G5 modell 11.2 på bruktmarkedet og håpe at den varer lenger...

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Powermac G5 - 2 Ghz dual core problemer...

Innleggav Kaprolat » søn 05.12.2010 19:44

Lette litt på apple sitt support forum og fant dette innlegget av en Dean som hadde demontert hele sin PM G5 og loddet på baksiden av nederste RAM feste.

Les selv her hva han gjorde.

Bilde

Er det noen som har forsøkt dette her hjemme?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Forrige

Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]