Kernel panic og alle tester sier OK

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav gersa » ons 17.11.2010 13:16

Vi kjørte en PM G5 som filserver på jobben. Denne begynte plutselig å få kernel panic. Har byttet den ut med en mac mini server, men jeg er allikevel interessert i å finne ut hva det kan være. Har kjørt både Apple Hardware Test og Techtools Pro og begge disse sier at alle tester er OK. Like fullt går det ikke å reinstallere OS (10.5) på maskinen på en 250Gb SATA disk. Installasjonen går til slutten og så kommer det opp et gult "skilt" med utropstegn som sier at noen filer kunne ikke skrives til disk. Noen ganger kræsjer installasjonen også før den kommer igang og går rett til crash report. Hvor nøye er disse testprogrammene. Kan CPU være gåen uten at disse programmene finner det ut? (Ser ut til at Techtools ikke tester annet enn RAM og HD, men AHT tester flere komponenter). Har tatt smu, pram og vram reset. Ingen forandring.
medlem i 229 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav Uluen » ons 17.11.2010 13:55

Min erfaring er at CPU enten virker eller så gjør den det ikke, ingen mellomting.

Denne 250Gb SATA disken, er det den som sto i da maskinen begynte med kernel panics?

Jeg ville nok satt i gang ny installasjon på engelsk og googlet ordrett feilmelding(er) som kommer, kanskje du vil finne noe mer informasjon på den måten?
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav gersa » ons 17.11.2010 14:01

Nei det er ikke den samme disken som satt i maskinen da den begynte å feile. Min erfaring med CPUer er den samme. De kan liksom ikke virke bare litt.
medlem i 229 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav HenrikWL » ons 17.11.2010 14:22

Det kan ikke være at CPU går varm da?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav cesar » ons 17.11.2010 15:47

Ingen varselblinking fra statuslampen?
medlem i 163 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav arokh » ons 17.11.2010 17:03

Prøv annet installasjonsmedium.
medlem i 213 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav Torro » ons 17.11.2010 17:14

Kan jo prøve å gire opp vifta noen hakk, om det fins applikasjon til den maskina. Eventuelt en rens gjør også susen.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kernel panic og alle tester sier OK

Innleggav gersa » tor 18.11.2010 12:56

Kan prøve å rense den. Høres rart ut om det skulle være årsaken. Maskinen sto på hele natten og kjørte Apple Hardware Test i loop 18 ganger uten å finne feil. Skulle tro at om overoppheting var årsaken så ville den ha låst seg i løpet av de 18 rundene med testing. Skal også se om jeg kan få noe info ut av statuslampen.
medlem i 229 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]