iTunes, Sonos og albumbilder!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

iTunes, Sonos og albumbilder!

Innleggav eloso » ons 05.01.2011 22:55

Hei, jeg er ny med Mac og enda nyere med Sonos. Har kommet i gang med å rippe CDer i iTunes (Apple Lossless), og har i etterkant bedt iTunes hente albumbilder. Dog så dukker ikke albumbildene opp i Sonos, da dette grensesnittet krever at albumbildene ligger i musikk-/ albummappen. Noen måte å løse dette på, eller blir jeg nødt for å legge inn albumbilder manuelt i albummappene? Synes ellers det er behagelig å rippe CDer i iTunes :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iTunes, Sonos og albumbilder!

Innleggav eloso » fre 07.01.2011 20:26

Ingen som kan gi meg noen gode tips? :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iTunes, Sonos og albumbilder!

Innleggav Satan » fre 07.01.2011 20:39

Kanskje er det mulig å lage ett skript på dette. Der du søker opp filer med rett exstension som du flytter "ett hakk" ned på folder strukturen.

kan du lage en smart folder i finder som finner filene med rett extension i de gitte mappene og kopiere alle over til musikk mappen.(dvs alle ligger i samme mappe) ??

har ikke vært borti Sonos(står på drømme lista), men jeg hadde nok prøvd med skript eller smart folder.

Mvh

SATAN

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: iTunes, Sonos og albumbilder!

Innleggav svar » fre 07.01.2011 21:09

Jeg bruker CoverScout til å finne og legge på albumsbilder.
Dette programmet legger arten inn i selve filene, fungerer flott sammen med Sonos :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: iTunes, Sonos og albumbilder!

Innleggav eloso » lør 08.01.2011 0:00

Takk for svar :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]