Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav Macsential » ons 12.01.2011 14:51

Hei

Å få penger direkte fra sluttbrukerene ser ut til å være en døende forretningsmodell. Likevel vil jeg gjerne foreslå at det skal bli mulig å få en reklamefri utgave av i1-sidene mot noen få kroners abonnement knyttet til brukerkontoen sin.

Noen flere som kunne tenke seg en raskere side og å støtte sidedriften direkte? :bitchin:

PS: Bare la være å trekke frem reklameblokkerere i denne tråden. Det er ikke relevant.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav ddybing » ons 12.01.2011 17:02

Tja.. Nå har jo jeg ClickToFlash, så slipper reklamer :P Og er da vel ikke så mye reklame? 2-3 på bunnen og et "banner" på toppen...
Men, hvis man kunne betalt kanskje en 30-50 kr i mnd for å få en reklame fri side, støtte i1 og få en litt raskere side så hadde jeg sikkert blitt med :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav TheRealChristoffer » ons 12.01.2011 17:14

Kunne aldri tenkt meg å betalt for slikt

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav bambini » tor 24.03.2011 12:59

Gikk inn på Mac1 akkurat nå og merket at det slitsomme banneret på toppen var borte. Gleden var stor!!!!

Men det varte ikke lenge dessverre, plutselig var det tilbake.

Husker så vel at Admin for to tre år siden sa at det aldri skulle bli noe blinkende reklame på Mac1, men det ble det altså. Noen ganger verre enn andre ganger og da lukker jeg raskt siden. Skulle ønske norske nettsider kunne lært litt av de utenlandske store, som f.eks. denne http://www.nytimes.com/ og en rekke andre som har fått klar beskjed fra sine brukere, og som respektere det de sier.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav ddybing » tor 24.03.2011 16:38

Helt enig.
Se på VG f.eks, er mer reklamer og blinkende bannere enn artikkler, og ofte 2-3 reklamer mellom hver 3-5 artikkel. Kanskje VG burde respektere brukerene sine de også? :-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav bambini » fre 25.03.2011 1:21

En annen forstyrrende ting er alle disse "LES OGSÅ....." mellom nesten hvert avsnitt i en artikkel. Gjerne i rødt slik at øynene garantert skal falle på dem (noe som selvsagt er meningen).

Leste et sted, var vel noen som hadde forsket på dette, at det ikke var bra med tenke på å få med seg innholdet i teksten. Ble for mange inntrykk som skapte brudd.

Ser at VG bruker dette veldig mye, andre norske nettaviser for den sakens skyld. Mens Ny York Times er fri for både blinkende reklame og "Les også...." bruddene i artiklene.

Ja ja, vi nissefolket dilter vel etter en vakker dag....

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav DeeWox » fre 25.03.2011 1:44

...eller du kan berre bruke RSS og Readability.
medlem i 189 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav ak » fre 25.03.2011 1:54

Det kommer naturligvis an på hvor mange som er interessert og hvor mye de er villige til å betale. Bruk gjerne denne tråden for å indikere hva du mener det er verdt, forutsatt at du er interessert (vi regner med at de aller fleste ikke er det).

NYTimes operer med et helt annet produkt og begrensninger (75 kr pr måned, alt. maks 20 artikler). Diskuter gjerne forskjellige modeller i forumet, men la oss bruke denne for å ta temperaturen på det trådstarter har spurt om.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Reklamefri versjon mot noen få kr. i mnd.

Innleggav measin » fre 25.03.2011 2:09

For min del ville jeg ikke være villig til å betale for å få så lite for pengene. De fleste Macnyhetene leser jeg først på twitter eller websidene til Macforum/maclife/tuaw osv. Det meste på i1.no nettverket er oversatte nyheter, så det man står igjen med er forumsidene og noen nyheter her og der som er spesielt norske... Vil si at forumet er hovedgrunnen til å være på i1.no for min egen del, men skjønner at mange n00bs gjerne vil ha det på norsk. Var forresten synd at kreativ1.no ble som den ble.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]