Koble mac til mobilen?

Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » tir 11.01.2011 19:55

Hei :-)
Går det på noen måte an å overføre filer fra mobil en min (android) til mac og motsatt. Det eneste jeg oppnår når jeg kobler mobilen min til dataen med usb-kabel er at den lader. Hvis jeg skal legge sanger inn på mobilen må jeg sende dem via bluethoot noe som er veldig tungvindt.. Finnes det noen enklere løsninger? :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Uluen » ons 12.01.2011 9:32

Klikk på det lille lade-ikonet øverst på skjermen på telefonen, da skal du kunne velge "Disk drive" og minnekortet på telefonen skal komme opp i Finder.

Det står vel også i manualen til telefonen ;)
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » ons 12.01.2011 12:43

Hmm,, jeg får vel bare gjøre et nytt forsøk da :-)
Det virket jo fint når jeg koblet den til min gamle pc,, så håper jeg får det til å vireke på mac også ;)
medlem i 159 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Uluen » ons 12.01.2011 12:48

Det kom ikke frem av svaret mitt men lade-ikonet kommer ikke før du kobler til med USB.
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » ons 12.01.2011 16:01

Jeg har nå satt USB-kablen i macen og i mobilen. Øverst i høyre hjørne viser det at batteriet lader, men jeg får ingen valgmulighet til å "montere" (sånn jeg koblet meg til når jeg brukte vanlig pc) Valgmuligheten til å koble meg til macen mangler,, jeg har jo gjort det 1000 ganger på vanlig pc uten problemer.. "/ Noen ide om hva årsaken til dette kan være?
medlem i 159 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Uluen » ons 12.01.2011 17:38

Beklager dårlig bildekvalitet, det ble litt fort og gærnt dette :)

(Dette er en HTC Desire.)
Bilde
Sånn ser det ut med USB koblet til.

Trekk ned statuslinjen øverst, der det lille lade-ikonet er og dette bildet kommer:
Bilde

Klikk der det står "Charge only" og dette bildet kommer frem:
Bilde

Klikk "Disk drive", da skal telefonen/minnekortet komme opp i Finder.
Får du ikke opp disse valgene altså?
Hva med Menu -> Settings -> Connect to PC? Der skal du også kunne velge.
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav ddybing » ons 12.01.2011 17:43

Det jeg pleier å gjøre er å gå på Minnekort og lagring og velge avmonter minnekort. Så skrur jeg mobilen av og skrur den på igjen. Når jeg skriver inn PIN koden kobler jeg til mobilen til PCen. Når PIN koden er skrevet inn og hjemskjermen vises skulle minnekortet komme opp på Macen. Sjekk evt. på mobilen om det kommer opp et vindu. Håper dette hjalp ^^

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Uluen » ons 12.01.2011 18:14

Det var da fryktelig omstendelig, jeg trenger bare å gjøre som beskrevet over.
Hvilke telefoner har dere?
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav ddybing » ons 12.01.2011 18:46

Jeg hadde en HTC Tattoo

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » ons 12.01.2011 19:05

Jeg har Samsung Galaxy, men jeg vet ikke helt hvilken modell...
Jeg får ikke opp den menyen du snakker om, men jeg fikk den opp da jeg tidligere har koblet den til pcen min, ikke mac..
det hjalp heller ikke å avmontere minnekortet og så slå av telefonen,, noen andre forslag til hva jeg kan prøve? :-)
medlem i 159 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Uluen » ons 12.01.2011 19:33

Hva med Menu -> Settings -> Connect to PC? Har du ikke den menyen heller?
Det er Android, sant? :-)
På HTC ligger det Sense UI oppå Android OS, jeg kjenner ikke Samsung dessverre.
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » ons 12.01.2011 20:11

Hehe,, ja det er Android operativsystem på den ;) Det er forresten Samsung Galaxy Spica i5700 ;) og inne på instillinge har jeg heller ikke et eget alternativ som sier "koble til pc".. Jeg forstår bare ikke hvorfor mobilen ikke vil koble seg til slik som den gjorde på min tidligere pc.. skal gå å se om den fremdeles virker på en pc nå... ;) blir så tungvindt hvis jeg må legge alt innpå minnepinne, så til pcen og så inn på mobilen "/
----------
Jepp,, den fungerte helt fint på den vanlige pcen.. da er det nok bare her på macen den ikke vil.. Bare rop ut hvis du kommer på noe som kan hjelpe ;)
medlem i 159 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav b@llef@nten » ons 12.01.2011 20:41

Det finnes litt forskjellige programmer som synker mac mot android. Missing sync og double twist. Jeg vet ikke om det dekker dine behov, men da får du i alle fall synkronisert sanger, bilder, videoer, kalender, kontakter etc.... mulig mer også
medlem i 175 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav Mr.Wanton » ons 12.01.2011 20:48


Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Koble mac til mobilen?

Innleggav StHagen » ons 12.01.2011 20:49

Hmm,, det er verd et forsøk.. ;)
--------
Og da her jeg gitt det ett forsøk.. det virker ikke det her heller "/ Programmet ser helt fint og, men jeg får fremdeles ikke koblet til USBen... Programmet reagerer og viser at det er en samsung andriod i andre enden av USB-ledningen, men den vil ikke gjennomføre de få siste stegene for å koble den helt til... Det er det samme problemet som jeg har hatt hele tiden :-/

Bare kom med flere forslag (som ikke koster penger),,, jeg setter pris på alt :-)
medlem i 159 måneder
 

Neste

Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]