ping: Pinlig å se på programledere

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav Mishkin » lør 11.12.2010 22:11

...viser til debatten på

http://mac1.no/artikkel/9497/ping-26-wi ... t#comments

Synes det er dumt at programlederne konkurrerer om å få snakke, og det hele ender opp med at man ikke orker å se på, i alle fall for undertegnedes vedkommende. Kanskje bedre å bare ha en programleder av gangen? :P

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav daniel2010 » fre 22.04.2011 22:24

Det du nevner er en ting, en annen ting jeg stadig irriterer meg over er at når programlederne skal sammenlikne noe, f. Eks Playstation Move og Xbox Kinect så har de noe info om det produktet de faktisk viser på programmet (som var PM) mens når de skal sammenlikne med Kinect vet de ikke noe om det, ikke prisen på det engang.. For å kunne sammenlikne noe må man jo vite noe om begge parter, ikke kun om en av dem.

Synes forøvrig også programmet kunne hatt en programleder, da disse to sier helt forskjellige ting.. Hvis en av dem sier "iPad 2 har god grafikk på spillet Real Racing HD 2" sier han andre instinktivt: "iPad 2 har dårlig grafikk når det kommer til Real Racing HD2". Dette var ikke det beste eksempelet, men jeg tror folk skjønner poenget. Når man skal lage et program som har den hensikt å være informasjonsfremmende for de som ser på, er det jo kanskje en idé å bli enige før man starter opptaket av programmet. Synes også det varierer veldig fra episode til episode hvor flinke programlederne har vært til å forberede seg. Noen ganger er programmene veldig bra, mens andre ganger er programmet et stort "Ehhhhh... Øhhhhhh...Hmmmm" hvor mesteparten av programmet går med til å tenke ut hva man skal si.

Kort oppsummert: Ping er et bra og nyttig program så lenge dere passer på å forberede dere før dere tar opp programmet slik at vi som seere slipper å sitte å høre på "Ehhh... Øhhh... Hmmm.." i 20 mi. Pass også på at dere ikke snakker i munnen på hverandre hele tiden, og at dere skaffer dere den nødvendige informasjonen om de produktene dere sammenlikner..

Ellers er det bare å stå på og lage fler programmer :)
medlem i 160 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav Davidisak » lør 23.04.2011 1:30

Jeg liker ping kjempegodt!

Stå på som det dere er, 2 flinke programledere

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav GL1 » lør 23.04.2011 11:20

Jeg synes det er bra at programlederne ytrer sin personlige mening, og ikke på forhånd har avtalt hva de skal mene.

Jeg liker programmets uformelle stil, men kan si meg enig i at det til tider kan bli mye eeeh, hmm osv.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav Dorkfish » lør 23.04.2011 11:26

De som synes det er pinlig å se på kan jo bare la være eller kanskje lage sitt eget program for å vise hvordan det skal gjøres?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav strangel » lør 23.04.2011 11:33

Dorkfish skrev:De som synes det er pinlig å se på kan jo bare la være eller kanskje lage sitt eget program for å vise hvordan det skal gjøres?


Aaah, du er ikke kjent med begrepet "konstruktiv kritikk" du?
Ok...

Du må tåle at folk kommer med saklig tilbakemelding for at Ping skal bli bedre?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: ping: Pinlig å se på programledere

Innleggav daniel2010 » man 25.04.2011 22:59

Jeg synes jo programmet er bra, ellers hadde jeg jo ikke orket å skrive et såpass langt innlegg. Jeg ytrer bare hva "jeg" mener. Er ikke generaliserende på noen måte. Jeg sier bare at jeg føler det blir litt mye usikkerhet i programmet til tider.. Spesielt når det kommer til sammenlikningsdeler hvor programlederne ikke aner noe om den tingen de sammenlikner med. Å komme med konstruktiv kritikk er jo ikke å rakke ned på noen. Jeg synes også disse gutta gjør en kjempe jobb med programmet sitt, og at de stort sett får frem nye produkter på en god måte. Det er bare innimellom at jeg føler det kan bli litt mye pauselyder, og "hva var det jeg skulle si igjen.." opplegg. Dette er jo bare småting, og ikke noe slakt mot programmet. Mener heller ikke at alt bør være planlagt, men at det å ha en konklusjon basert på begge parter ikke burde være umulig :) Jeg synes det er litt vanskelig å få en ordentlig oppfatning av et produkt når begge programlederne sier stikk motsatt av hverandre. Jeg sier jo dette fordi jeg vet de kan bedre. Hadde det vært slik at jeg visste det ikke hadde vært håp, hadde jeg nok holdt det for meg selv. Jeg tror forøvrig ikke jeg er den eneste som synes det hører med to sider i en sammenlikning, og ikke bare en :)
medlem i 160 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]