En sterk tilbakemelding.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 0:18

Det første jeg kan starte med er at på "Ris og Ros" har du kun muligheten til å skrive tilbakemelding for Linux1 og Mac1, ikke iPod1. Ettersom at det står øverst på siden, med en grønn bakgrunn: iPod1, finner jeg det feil at jeg skal skrive tilbakemelding på en av de to forumene. Derfor velger jeg å skrive det her, så får heller moderatorer flytte tråden om så ønskelig. Jeg refererer ikke til de andre forumene så ser ikke hensikten med at denne tråden skal dukke opp hos dem.




Vil først starte med at jeg ser lite aktivitet fra moderatorer. Kanskje de ikke henger på iPod1, men heller Mac1 eller noe. Noe annet sted må de være, for de eneste personene jeg har sett er "Geircito" som kommer med noen "How-To" guides i ny & ne og "Admin" som skriver noen artikler. Ellers er det dødt.

Jeg ville like å sett litt mer aktivitet og svar fra moderatorer. Jeg antar at de sitter med litt fakta i bakhodet og er litt kyndig innenfor emnene "iPod, iPhone, iTunes og iPad" og kan korrigere litt av feil-informasjonen som blir gitt ut. Jeg skal dog ikke" henge" ut "Admin", for jeg ser av og til at noen innlegg har blitt modifisert iht. brudd av regler. Alt jeg skriver er for å gi en konstruktiv tilbakemelding.

Tråden "Vi søker nye moderatorer på i1!" står fortsatt åpen og lurer egentlig på om det er noe progresjon der? For et halvt år siden sendte jeg en stor privat melding til Geircito, som korrigerte meg til Admin, hvor jeg skrev en haug med forslag til forbedringer på forumet i tillegg til at jeg fremviste meg som aktiv nok til å kunne spørre etter å få en moderator-stilling. Fikk en pen tilbakemelding på forslagene jeg brettet ut og fikk et svar på moderator-stilling som gav meg en positiv tanke om at jeg antagelig var kvalifisert nok.

Dessverre fikk jeg aldri noe svar tilbake etter det. Alt ble glemt.



Inntrykket mitt skiftet brått om, ang. http://www.iPod1.no. Jeg syntes det var useriøst, men etter en ukes tid vendte jeg tilbake til min kjære hobby; nemlig å lære mer og hjelpe mer om iPhone og iPad.
Jeg syntes det er på høy tid å komme med noen "godsaker" til oss brukere. Jeg er her iallefall daglig og har, pr. nå, skrevet 438 innlegg og hjulpet utallige personer, samt diskutert i både godt og vondt. Er det for mye å be om at vi kan få litt tilleggs-funksjoner? Å kunne få vist frem signaturen i innleggene, å kunne gi hverandre positiv og negativ tilbakemelding som kan vises som en ratio under avataren våres eller noe annet enn kun et helt enkelt forum?
Dere må ikke glemme at det er andre forumer som tilbyr litt mer enn det iPod1 gjør. Verdens største iPad forum har feks. en egen applikasjon du enkelt kan lese og skrive innlegg på, i tillegg til at du kan gi ut mye mer informasjon rundt avataren din når du skriver et innlegg. Slike ting trekker brukere. Jeg vet, for jeg har vært én av tre administratorer for verdens største spillforum med en halv million brukere.

Når sant skal sies så syntes jeg det er et godt miljø på forumet og jeg stortrives her. Kommer nok til å bli her en stund fremover. Det går også mye igjen av de samme personene, samt de nye som kommer for å spørre om hjelp. Det liker jeg. Har i tillegg skaffet meg venner fra dette forumet som jeg prater med utenfor iPod1.
Jeg beklager evnt. skrivefeil. Klokka begynner å bli mye men regner med at jeg har fått frem et par punkter.


Mvh. en aktiv bruker.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav PureRushh » tir 02.08.2011 2:25

Flott skrevet!!

Men så er en av adminene her med på å lage Ping!

Moderator
medlem i 160 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav nicho » tir 02.08.2011 8:26

Jeg er helt enig med deg på mange av punktene du nevner.
Jeg syns det er synd at mac1 og ipod1 kun står å forfaller mens adminpersonene kun vil lage ping og selge læretuier til i-enhetenbe dine.

Jeg tror at en konkurrent til mac1 kunne vært godt. Det burde ikke være noe problem å kjøpe et domene, sette opp et forum, og få det til å gå rundt. Jeg har lekt med tanken, men har ikke tid til å vie til noe slikt alene.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 12:56

Ja, du sier noe der.
Litt trist at det handler om Ping og etuier. Men noe jeg er helt sikker på, er at de ville fått donasjoner om administratorene viste seg frem og holder forumet oppdatert og 'pusser opp' med litt tilleggsfunksjoner.

Men hvis de bruker for mye tid på lær-etuiene & Ping, burde det vel være på tide å sette mer mannskap i drift og sørge for at man har moderatorer som er daglig aktiv (også i diskusjoner) på hvert enkelt forum innenfor i1, istedenfor at medlemmene sitter å føler seg forlatt. Man tjener ikke noe på å være moderator så hva har dem å tape?
Sist endret av ageNine den tir 02.08.2011 14:10, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav PureRushh » tir 02.08.2011 13:45

Vil også føye til at det er synd ueg leser apple nyhetene først på iTavisen.no enn her på iPod1.no, dekommerav og til 8timer senere!

Moderator
medlem i 160 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav PeterIpodTouch » tir 02.08.2011 13:55

Enig med Purerushh, det kommer mange flere Apple nyheter på Itavisen.no og Dinside mens her på iPod1 kommer det kanskje 2-3 i uken.. Jeg prøver ikke å trekke ned på Adminene, men jeg vil gjerne ha litt flere nyheter her også ;-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 15:25

PeterIpodTouch, godt å høre at det ikke bare er jeg som lurer på hvorfor de er så trege.

Noe de enkelt kan løse ved dette er å legge ut en sticky-tråd om at de trenger flere skribenter til iPod1.
Finner de et par gode skribenter kan vi forvente daglige nyheter om emnene. Burde ikke være så vanskelig å ansette noen til de stillingene når det er gratis arbeidskraft.

Det samme gjelder forøvrig fler moderatorer også. Gratis arbeidskraft.
Sist endret av ageNine den tir 02.08.2011 15:43, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav PeterIpodTouch » tir 02.08.2011 15:41

Hva er vitsen med signaturmulighet når den ikke vises?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 15:49

Si det.. I tillegg skiftet jeg avatar bilde i går, noe som ikke oppdaterer seg når jeg skriver et nytt innlegg eller en ny tråd.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav gvalstad » tir 02.08.2011 16:00

Signaturer vises her, men du må endre det i profilen din.
medlem i 190 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 20:00

Skulle vært omvendt, men funker.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav Wackhy » tir 02.08.2011 21:09

Skal ikke gå inn på en lang greie her, føler at en av administratorene skal få lov til å svare på dette, siden det i stor grad er de innlegget er rettet mot føler jeg.

Skal heller ikke snakke for de andre moderatorene, men for min del er jeg ofte på iPod1.no og mac1.no. Det er disse to seksjonene av forumet jeg bruker, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om kreativ1, linux1 etc.
Jeg er nok selv ikke veldig aktiv i diskusjoner her, men deltar i de emner jeg selv finner interessante. For meg er det ikke interessant å snakke om f.eks. jailbreaking, så jeg holder meg i stor grad unna disse trådene annet enn å titte innom i ny og ne for å se om det er noe som trengs å modereres.

Men en ting føler jeg at jeg må påpeke:
Når det kommer til nyheter og innlegg er forumet helt brukerstyrt. Sant, admin legger ut de fleste artiklene, men grunnen til at det ikke ligger noe informasjon om at man trenger skribenter er at det rett og slett ikke er noen skribenter.
Sitter du på informasjon du synes er spennende er det bare å skrive om det og sende inn for godkjenning. Et eksempel på dette er den siste artikkelen om Thunderbolt som er skrevet av en bruker på forumet. Her er det faktisk vi som brukere som ikke er flinke nok til å bidra til fellesskapet.

Nå skal det i samme håndheving sies at det ikke ble gjort så mye ut av disse konkurransene som ble utlyst for en god stund siden, så dette hadde kanskje vært noe å ta tak i for administratorene på sidene her.

Dessverre må jeg nok, som en relativt gammel bruker av forumet, si at ting var bedre her før i tiden. Dette bærer nok kanskje litt preg av Apple sin senere suksess der "alle" har et Apple-produkt, og etter at iPhone kom på banen har interessen på ipod1.no eksplodert. Før var det meget dødt og knapt noe som skjedde på denne siden av enga, men det har tatt helt av etter iPhone, og bare vokst etter dette. Dette går i noen tilfeller ut på kvaliteten på innlegg, og jeg ser at jeg til stadighet er nødt til å flytte tråder, stenge tråder etc fordi folk ikke har tatt seg bryet med å lese reglene eller søkeguiden...

Alt i alt er jeg enig i mye av det du skriver, og at du ikke har fått noe mer oppfølging på henvendelsen din om å bli moderator er jo veldig synd i seg selv. Jeg synes bare det er viktig å påpeke at alle forumene her er helt brukerstyrt hva innhold angår, og det finnes ingen "skribent-team" på sidene. Jeg opfordrer heller derfor dere som synes det er for lite nyheter, for trege etc. til å ta i et støyt og bidra med dette selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 23:10

Godt å få et fyldig svar.
Jeg har igrunn sagt mitt og skal ikke dra frem noen fler punkter. Men én ting vil jeg si, som er følgende: Jeg har ingen steder lest at det er brukere som sender inn artikler og informasjon. Kanskje jeg ikke har sett ordentlig etter hvem som har skrevet artiklene eller om det er notert noe sted, men noe Admin kunne gjort var å informert mer om dette. Hadde hele forumet hatt greie på dette er jeg sikker på at økningen av artikler hadde fordoblet seg.
Om det er sådan, at det er velinformert om dette, beklager jeg for det. Håper i tillegg at ingen mistolker tråden min. Alt er ment i en konstruktiv vei for å hjelpe forumet. Jeg prøver på ingen måte å dra hverken moderatorer eller administratorer ned. Jeg skriver bare rett fra leveren og vil ikke pakke noe pent inn for at det skal se finere ut.


- a9

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav Ove » tir 02.08.2011 23:39

Øverst på forsiden er det da en menylinje med bl. a. følgende elementer (min utheving):

Velkommen, [Brukernavn]! • Skriv artikkel • Mine foruminnlegg • [Antall] nye meldinger • Innstillinger ...

Og man kan da komme hit: http://mac1.no/node/add. Så det ligger en antydning om hva man kan gjøre rett for nesen på oss.

Mer her: http://mac1.no/kvalitetskrav:

Til slutt vil vi oppfordre alle brukere til å skrive nyhetsartikler. Alle bidrag blir vurdert, og vi er glade for all hjelp vi får! Vi retter også de skrivefeilene vi ser. Lykke til med skrivingen!
Sist endret av Ove den tir 02.08.2011 23:59, endret 1 gang
medlem i 230 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav ageNine » tir 02.08.2011 23:46

Kult! Da skal jeg ta utnytte av den funksjonen fremover!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]