Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav GoldenHymn90 » søn 31.07.2011 10:50

Noen andre enn meg som opplever at Mac App Store er sinnsykt treg i OS X Lion? Den var ikke treg på min siste generasjons Pro med Snow Leopard, men den er rimelig treg på min nye MacBook Air med Lion forhåndsinstallert :-/
medlem i 166 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav RamGuy » man 01.08.2011 10:28

Hastigheten på AppStore avhengig mye av belastningen på serverne, rett før Lion release gikk jo ting sirup fordi alle satt å ventet på at Lion skulle bli lagt ut..
medlem i 181 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav MacAttack » ons 03.08.2011 10:13

Heisann,
Prøver meg med et spørsmål på denne tråden.
Kjørte en systemoppdatering i dag tidlig:
Og nå får jeg ikke skrudd på AirPort verken gjennom oppgavelinjen eller i sytemvalg.

Hva har skjedd?

---------------------------------------------------------------------------

Fikk kjørt OnyX en gang til, og da løste floken seg opp. Problem solved!

-T

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Lord_Linus » ons 03.08.2011 21:52

Slitter fryktelig med å få maskinen på nett etter at den har gått i dvale. De siste dagene så mister airport kontakt med routeren, og den vil ikke koble seg på. Eneste løsningen er å slå av maskinen, og på igjen. Ser at det ligger en stor tråd på det i Apples forum. Flere som visstnok har rapport om problemer med Wi-Fi i de tidlige versjonene av Lion. At Apple kan sende ut et "ferdig" produkt med en slik feil er etter min mening en skandale!

Er det ingen flere her som opplever problemer med Wi-Fi etter installasjon av Lion?

Tråd på Apple forum:
https://discussions.apple.com/thread/31 ... 0&tstart=0
medlem i 185 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav mysil » man 22.08.2011 19:13

Hei, jeg har et problem etter 10.7.1 oppdatering, Safari virker ikke, det vil si at den bruker fryktelig lang tid på å laste en side og badeballen bare snurrer, FireFox virker som det skal, noen flere som har dette problemet ?
medlem i 168 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav mjoff » ons 24.08.2011 17:51

Får ikke åpnet Mail. Andre med samme problem? Funnet en løsning?

Får denne meldingen:

Du kan ikke bruke denne versjonen av Mail med denne versjonen av Mac OS X

Du har Mail versjon 5.0 (1244.2/4.0). Denne versjonen kan ikke brukes på Mac OS X Versjon 10.7.1 (bygg 11B26). Hvis du vil ha mer informasjon, klikker du på Hjelp-knappen.

Dette startet bare pluteslig i dag....hmmm
medlem i 151 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav nikkor » ons 24.08.2011 18:13

ang mail
siste mailversjon er :Versjon 5.0 (1244.2/1244.3),
se "om mail" hva det står hos deg .
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav mjoff » ons 24.08.2011 20:02

Får ikke åpnet Mail, så får ikke sett på 'om mail'. Men i feilmedlinga står det :

Du har Mail versjon 5.0 (1244.2/4.0).

Fins det noen update til denne da?
medlem i 151 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Jan Bjorn » søn 28.08.2011 12:51

Preview i OSX 10.7 Lion lager grøt av enkelte PDFer. Til og med booklets fra iTunes store. Det hjelper ikke å skru av "Jevn ut tekst og grafikk" i valg etc. Den eneste kuren var å laste ned og installere Adobe Acrobat Reader.
http://dl.dropbox.com/u/462104/preview-feil.png
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav nkrystad » fre 16.09.2011 16:22

Mappen MacOS åpner seg hver gang jeg slår på maskinen.
Hva skal jeg gjøre for å få en slutt på dette?

Den er ikke merket som et påloggingsobjekt under Brukere og grupper i Systemvalg.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav J.Andersen » lør 17.09.2011 20:50

Til "nkrystad":
Opplevde det samme på min nye Macbook Air, etter at jeg hadde installert Steam på maskinen. Har du installert Steam? Hvis du har det, så kan du gå inn under "påloggingsobjekt" slik du har gjort tidligere, å se om "Steam" er en av disse. Dette var problemet for meg, og gjorde at mappen MacOS åpnet automatisk under pålogging, siden mappen "Steam" var i mappen MacOS.

Håper dette hjelper.
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav nkrystad » søn 18.09.2011 11:36

Det hjalp så absolutt. Takk! :-D

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav RolfA » tor 22.09.2011 19:57

mysil skrev:Hei, jeg har et problem etter 10.7.1 oppdatering, Safari virker ikke, det vil si at den bruker fryktelig lang tid på å laste en side og badeballen bare snurrer, FireFox virker som det skal, noen flere som har dette problemet ?


Ja, jeg har også problemer med at Safari i 10.7.1 virker ekstremt tregt til tider. I går måtte jeg gi opp og gå over til å bruke Opera(har forkastet firefox på grunn av de hyppige versjonsendringene det siste året). Jeg har også problemer med at når jeg skriver tekst, så tar det fort fem sekunder før teksten vises på skjermen. Problemet gjelder både i Word, Pages og i Safari. Kjører siste generasjon Macbook Pro med 2.3 ghz i5 prosessor og 4 gb ram. Lurer på om det kan være add ons eller program som textexpander som gjør at alt går tregt, men aktivitetsmonitoreren viser egentlig ikke at noen programmer benytter spesielt mye ressurser. Jeg begynner å lure på om det faktisk kan dreie seg om et hardware problem, siden jeg kun har benyttet maskinene i et par måneder.

Jeg har også min forrige Macbook Core 2 duo late 2007 som jeg ennå kjører på Snow Leopard og den er en drøm å bruke i forhold. Alt går supertregt på den nye Macbooken med Lion.
medlem i 225 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav retask » tir 27.09.2011 23:23

Hvordan får jeg disse ikonene i finder til å bli mindre?

Bilde
medlem i 179 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav bekiil » tir 27.09.2011 23:41

huff, ble så glad, trodde jaggu de kunne gjøres så store endelig, men.. så så jeg airdrop ikonet. Du har blåst opp bildet litt?

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]