Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Wavelength » søn 21.08.2011 11:30

Prøv å sette opp alt på nytt, både på atv og maskinen din.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav sirSnoll » man 22.08.2011 17:24

Det hjalp ikke dessverre.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Nice

Innleggav Ludde83 » tir 23.08.2011 1:52

Fulgte anvisningene og det funker bra hos meg.
Men jeg reagerer litt på kvaliteten til filmene hos Netflix på ATVen. Den er ikke bra?
Filmene ser gamle ut.
Og hvordan fungerer egentlig Netflix? Er det en sum i måneden og se så mange filmer jeg vil? Eller?

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Motsatt

Innleggav sighaug » tir 23.08.2011 6:19

luftbaronen skrev:Gaar det an aa bruke en norsk IP adresse slik at jeg kan se NRK live samt norsk innhold som OL osv fra utlandet. Tyskland i mitt tilfelle? Har hatt vanskeligheter med aa finne Norske proxyservere..


Dette lurer jeg også på. Litt off topic kanskje.. Men er i Sverige og vil bruke mitt norske sumo-abb til fulle. Hadde man i tillegg kunne fått bbc-player og netflix er det kanon! Noen med tips til hvordan jeg skal få dette til å funke?
medlem i 223 måneder
 

Yeah!

Innleggav Sandman » søn 04.09.2011 23:27

Funker som bare det! Endelig!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Nice

Innleggav danibo77 » tir 06.09.2011 11:21

Ludde83 skrev:Men jeg reagerer litt på kvaliteten til filmene hos Netflix på ATVen. Den er ikke bra? Filmene ser gamle ut.


Det kan være båndbredde? Enkelte filmer er også av en noe ringere kvalitet en andre, av aldersmessige årsaker.

Og hvordan fungerer egentlig Netflix? Er det en sum i måneden og se så mange filmer jeg vil? Eller?


Det koster ca 8$ i mnd og da kan du se på så mange filmer/serier du bare vil. http://www.Hulu.com er et gratis alternativ om du tåler reklame. Her har de også flere serier.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Nice

Innleggav Ludde83 » tir 20.09.2011 15:22

Tusen takk for hjelpen, da er det nok båndbredde. Hadde Ice.net
Har nå bytta til Telenor mobilt bredbånd og venter på modem/ router som kan jeg kan sette simkortet/ usb stikken i så jeg kan dele med andre enhetene også. Da blir det sikkert litt bedre i hvert fall.

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Lars A. Gundersen » tir 20.09.2011 16:43

Um, mobilt bredbånd? Er det nok Omph i det til å få bra kvalitet på streamede filmer som man vil se på en stor skjerm? Ville tro at det var å tøye strikken litt. Og spiser det ikke MB og dermed kronasjer ganske fort? Jeg spørger kun.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Hva med @TV 1.st gen?

Innleggav abiectus » tir 11.10.2011 9:23

Noen som har fått til dette på @TV første generasjon?

Jeg har fulgt instruksene, satt opp riktig DNS og satt Amerika som land i iTunes.

Filmer og serier dukker opp, men nettflix menyvalg kommer ikke frem.
Har restartet @TV flere ganger.

Som sagt: Noen som har fått dette til på den første generasjonen med @TV?

Edit: Testet akkurat leie av film/serie på @TV, som feilet. Selv om jeg satte land til Amerika så fikk jeg beskjed om at at serien ikke var tilgjengelig på den norske iTunes store.
Jeg antar at det skyldes min norske iTunes konto.
Nå som filmleie er tilgjengelig der ser jeg ikke behovet for å opprette en amerikansk konto og styre med gavekort.
Det var jo i utgangspunktet Netflix jeg var ute etter...så kanskje en ny @TV til far??
Sist endret av abiectus den tir 11.10.2011 9:31, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav DeeWox » tir 11.10.2011 17:55

Første generasjons Apple tv har ikkje støtte for netflix.
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav evenfell » tir 11.10.2011 18:23

Guiden er litt mangelfull.
Man trenger i tillegg til en DNS/VPN løsning:
1. Amerikansk Itunes konto (amerikansk itunes får man kun opprettet ved hjelp av å legge inn en amerikansk adresse og IKKE legge til visa/mastercard, men bruke itunes giftcards)
2. Sette lokasjon til US og logge seg inn med amerikansk ITUNES konto, hvis man ikke gjør dette vil man heller ikke få tilgang til netflix som ligger under menyen internet.

Kan legge til at dette fungerer helt glimrende. Netflix koster 7.99 dollar pr mnd.
Innholdet er jo alt etter hva man ser etter, men for de som er på jakt etter nyeste innhold så får man ikke det. Netflix ligger som regel en sesong eller to bak, men jøsses her er mye kult til dagens kurs på ca 40 norske kroner hvor man kan se så mye man vil.

Jeg betaler mitt abo med et norsk mastercard. Det er rapportert at dette ikke alltid går, men so far so good.
Netflix fungerer også selvsagt på IPAD på samme måten (her må du også ha amerikansk itunes konto for å laste ned netflix, og endre DNS på ipad)
medlem i 177 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav abiectus » tir 11.10.2011 19:21

DeeWox skrev:Første generasjons Apple tv har ikkje støtte for netflix.

Takker for svar :)

Er vel egentlig på vei til å bruke en macmini som tv pc,
så da ordner alt seg likevel.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Uggelfuggel » tir 11.10.2011 19:29

evenfell skrev:Guiden er litt mangelfull.
Man trenger i tillegg til en DNS/VPN løsning:
1. Amerikansk Itunes konto (amerikansk itunes får man kun opprettet ved hjelp av å legge inn en amerikansk adresse og IKKE legge til visa/mastercard, men bruke itunes giftcards)
2. Sette lokasjon til US og logge seg inn med amerikansk ITUNES konto, hvis man ikke gjør dette vil man heller ikke få tilgang til netflix som ligger under menyen internet.


Nope. Har aldri satt opp noen amerikansk iTuneskonto og jeg bruker Netflix helt fint. Man må bare ha satt opp at man bruker den amerikanske eller europeiske DNS-serveren til unblock-us.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Bubba » tor 27.10.2011 12:34

Tomriken skrev:Noen som vet hvordan jeg får tak i Netflix på PS3? Får det til å fungere på alle Macene mine, men vil helst få det til på PS3 da jeg ikke liker Silverlight.


Edit: Fant ut av det.


Hei!

Dette prøver jeg å finne ut av også.
Jeg har ikke noen amerikanske kontoer eller IP, men
hvor fant du oppskriften?

På forhånd takk!
medlem i 149 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav BingoBjørn » lør 29.10.2011 10:41

Noen andre som sliter med feil passord når man forsøker å logge på netflix i apple tv?

Jeg vet at passordet er riktig, har til og med forsøkt å endre det 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 ganger inne på sidene til Netflix, men ingenting nytter. Samme beskjed hver eneste gang jeg forsøker på logge meg på i ATV: feil brukernavn eller passord.

Det som provoserer meg mest, er også at Netflix ikke ser ut til å lagre mitt nye passord, til tross for at de sender meg en mail på det hver jævla gang. Nærmere forklart - hvis jeg går inn på siden hvor man endrer passord 2 sek etter at jeg har gjort det, så står det alltid et sinnsykt lang passord der som ikke er i nærheten av det jeg nettopp valgte.

Noen med gode tips?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron