Knesaren skrev:Å be om bevis blir tull. Verkstedet tjener mer på at det er en garantisak enn å sende maskinen i retur til kunden.
Hvorfor i all verden er det tull å be om en skikkelig rapport med bilder? Jeg jobber mot verksteder som reparerer produkter fra alle store produsenter av forbrukerelektronikk å det er ikke unormalt at det konkluderes med både det ene og andre uten at det faktisk er gjort noen skikkelig undersøkelse, å be om tilstrekkelig dokumentasjon kan også være nyttig i forhold til om dette kan dekkes av innboforsikring da mange har forsikring som dekker slike uhell.
Å stole blindt på et serviceverksted er ikke alltid like lurt, det er det nok av saker i media som har tatt for seg de siste årene. Å at de tjener mer på at det er en garantisak er heller ikke nødvendigivis riktig, om kunden velger å gå for reparasjon og selv ta kostnaden kan regningen fort bli ganske heftig, på garantisaker er det som regel faste summer de får fra produsent som ikke tar hensyn til antall timer eller evt. merarbeid, dette trenger de ikke ta hensyn til om kunden betaler for reparasjonen.