Radiospiller

Radiospiller

Innleggav MarkusJ » tor 29.03.2012 20:46

Har du savnet en radiospiller til din datamaskin? Jeg har laget en radiospiller for Mac og Windows. Den krever lite av datamaskinen og er perfekt for radioelskeren. Mac-versjonen er testet i OS X Snow Leopard, Lion og Mountain Lion.

Kunne gjerne tenkt meg litt tilbakemelding. Spesielt om den virker i OS X 10.5 og hva som mangler eller kan forbedres. Den er kommet til Beta 2 og gratis nedlastning finner du på http://www.soriko.no/radio

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav svano » tor 29.03.2012 22:30

Testet på Leopard/PPC og den virker ikke (men det visste du kanskje da det ikke er en universal app?). Om du ikke tenker å støtte PPC tror jeg strengt tatt ikke Leopard-støtte er så viktig heller, men skader så klart ikke. Det er vel først og fremst vi som fortsatt har noen PPC-macer i bruk som lar være å oppgradere til SL tenker jeg :) (og noen velger faktisk å nedgradere til Lion også.. merkelig ;) )

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » tor 29.03.2012 23:00

Tenkte på Intel-versjonen av Leopard ;) Takk!

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav Pencilcase » søn 01.04.2012 9:05

De norske kanalene virker greit - men når man forsøker de to britiske, blir appen stående å "tenke" - må stoppes og restartes med "norske kanaler".

macbook pro 2009 - 10.7.3

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav Sino » søn 01.04.2012 10:52

Mangler Air Play.sterkt ønsket :-)
medlem i 187 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » ons 04.04.2012 8:48

Det kommer en ny oppdatering over påske som vil fikse problemet du nevnte, Pencilcase.

Angående AirPlay: AirPlay vil implementeres når Mountain Lion blir tilgjengelig til sommeren. Jeg svarte deg på e-post angående dette, men for dere andre kan jeg nevne at en midlertidig løsning er å bruke appen Airfoil :)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » tir 10.04.2012 13:27

Ny oppdatering er nå tilgjengelig. Den inneholder selvsagt det vanlige av feilfiksing og forbedringer og andre ting. Blant annet så kan man nå høyreklikke på dock-ikonet for å stoppe lyden og det er støtte for Mountain Lion. Full endringslogg og nedlastning er fortsatt her:

http://www.soriko.no/radio

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav ameja » tir 10.04.2012 14:17

Tester gjerne ut denne app'en! Har prøvd den litt i dag og ser/høres lovende ut.

Kan du si noe om kvaliteten på streamen? Er det noen standarder for det innen radio-apps, og er det særlige forskjeller fra app til app?


EDIT: Og hvordan får man aktivert andre lokale kanaler enn Radio Kongsvinger? Oslo, Trondheim og Bergen er grået ut i menyen..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » tir 10.04.2012 16:05

Takk. Lydkvaliteten er satt til den høyeste som er tilgjengelig. På NRK er dette 192 kb/s Radio Norge er på 160 kb/s P4 er 96 kb/s. Om dette er standard for andre vet jeg ikke, men for mobile enheter er nok lydkvaliteten stilt inn dårligere kvalitet. Windows-versjonen har mulighet for å velge lydkvalitet.

Radio Kongsvinger er den eneste kanalen som er lagt til under lokalradio. Det blir nok flere senere. Er det noen (lokale) kanaler du savner? :) Mulighet for å legge til egen URL kommer etter hvert.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav Nils Otto Økern-Klevmo » tir 10.04.2012 20:04

Bra og morsom liten sak! Superbra og superenkel!

Burde være kanskje ha vært en enkel og en advanced mode for å gjøre ting som å ta opp programmer, pause i interfacet, justere volum, legge til egne kanaler (for eksempel andre lokalkanaler enn Kongsberg) osv. Denne moden kunne kanskje ha vært i form av en "fane" som kommer ut på siden dersom man trykker der. På den måten beholdes det superenkle samtidig som tilgangen til avansert er ett museklikk unna 8-)
medlem i 181 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav ameja » ons 11.04.2012 12:06

Takk for svar, MarkusJ :-) Jeg tenkte ikke på noen bestemt lokalradio, ville bare sjekke ut hvilke det eventuelt var der. Lykke til med radiospilleren din :-)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » fre 13.04.2012 19:46

Nok en ny versjon (0.9) er klar og det er mye nytt. Dette er den siste versjonen før den blir tilgjengelig i Mac App Store. Der kommer den til å koste 7 kroner, men kommer til å dele ut promokoder til dere som har deltatt her :-) Beta-utgavene som er blitt lagt ut her vil ikke gå ut, så det er bare å bruke de videre.

Ønsker (igjen) tilbakemelding. Er klar over at den kræsjer i Snow Leopard, men jobber med dette. Nytt i denne versjonen er i hovedsak mulighet for egne URLer, en meny, mange nye kanaler og en rekke forbedringer. Full endringslogg og nedlastning:

http://www.soriko.no/radio

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav bekiil » fre 13.04.2012 20:30

MarkusJ skrev:Nok en ny versjon (0.9) er klar og det er mye nytt. Dette er den siste versjonen før den blir tilgjengelig i Mac App Store. Der kommer den til å koste 7 kroner, men kommer til å dele ut promokoder til dere som har deltatt her :-) Beta-utgavene som er blitt lagt ut her vil ikke gå ut, så det er bare å bruke de videre.

Ønsker (igjen) tilbakemelding. Er klar over at den kræsjer i Snow Leopard, men jobber med dette. Nytt i denne versjonen er i hovedsak mulighet for egne URLer, en meny, mange nye kanaler og en rekke forbedringer. Full endringslogg og nedlastning:

http://www.soriko.no/radio


Fin app, men kan du legge inn en rullegardinliste for å velge de forskjellige lokalradiokanalene til nrk?

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav MarkusJ » fre 13.04.2012 20:32

De ligger allerede under Kanaler -> Lokalradio :-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Radiospiller

Innleggav budbringeren » fre 13.04.2012 23:42

Hei Markus,
Fin liten sak og virker bra hittil på en iMac 10.7.3 intel. Søker opp kanalene raskt så langt.
Har du planer om å legge den i menylinjen også etterhvert? Det er det første som slo meg. En annen ting; programmet har ikke noe ikon hos meg.

Lykke til videre!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Neste

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]