Garantisak, hvem skal betale porto?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav remekboy » man 02.07.2012 15:07

Hei
Padda har streiket for noen uker siden, kontaktet butikken (distin home) og fikk beskjed å sende den til info care, betalte selv porto, nå fikk jeg swap enhet fra info care, pluss en regning på 282 for frakt! Er det noe jeg skal betale??
medlem i 191 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav Nikoraisan » man 02.07.2012 15:08

Nei, DustinHome skal ta alle kostnader såfremt dette er en gyldig reklamasjonssak.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav remekboy » man 02.07.2012 15:19

det er garantisak, må vel kontakte dustinhome og se hva de sier til dette. Finnes det noen lovverk jeg kan vise til?
medlem i 191 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav Wavelength » man 02.07.2012 15:23

Forbrukerkjøpsloven: § 30. Gjennomføring av avhjelp
"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav remekboy » tir 03.07.2012 16:09

sankket med infocare og de sier at apple betaler ikke for frakt i garantisaker?! kan det stemme det? Skrevet mail til selgeren Dustin Home får vi se hva de sier til dette. Synes 282 kr i frakt er litt drøyt uansett, har selv betalt 170 da jeg sendte ipaden til infocare.
medlem i 191 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav wellendorf » tir 03.07.2012 16:40

remekboy skrev:sankket med infocare og de sier at apple betaler ikke for frakt i garantisaker?! kan det stemme det? Skrevet mail til selgeren Dustin Home får vi se hva de sier til dette. Synes 282 kr i frakt er litt drøyt uansett, har selv betalt 170 da jeg sendte ipaden til infocare.


De vil vel ha 100 kr for å sende pakken da :p
medlem i 164 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav HenrikWL » tir 03.07.2012 18:45

Hvis det er en garantisak, og Apple ikke betaler for frakt i garantisaker, må du selv betale. Er det en reklamasjonssak, skal du ikke betale.

Apple bestemmer selv vilkårene for sin garanti.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav DMH » tir 03.07.2012 21:53

Garantien skal vel virke utover den alltid gjeldende reklamasjonsretten, ikke begrensende?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Garantisak, hvem skal betale porto?

Innleggav HenrikWL » tir 03.07.2012 22:00

DMH skrev:Garantien skal vel virke utover den alltid gjeldende reklamasjonsretten, ikke begrensende?


Hvis feilen er av en slik art at den ikke faller inn under reklamasjon (men faller inn under garanti), så virker den jo utover det loven gir deg allerede i det du får reparasjoner gratis - selv om du må betale frakt. Sagt på en annen måte: hva er mest fordelaktig for bruker, å betale reparasjon og frakt, eller bare frakt?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron