Får ikke i gang eldre Mac Mini (G4)

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Får ikke i gang eldre Mac Mini (G4)

Innleggav Eirikb » fre 03.08.2012 14:53

Jeg har en eldre Mac Mini (G4), som har et problem jeg aldri egentlig har tatt tak i. Når jeg starter opp kommer det hvite skjermbildet med grått eple opp, men etter noen sekunder slår maskinen seg av.

Noen som har noen tips og råd på hva som kan gjøres?
Skal ikke bruke maskinen igjen, men skulle gjerne fått liv i den for å se om det er bilder og dokumenter som jeg ønsker å ta vare på.

Mvh.
Eirik Berger
medlem i 158 måneder
 

Re: Får ikke i gang eldre Mac Mini (G4)

Innleggav Master_Gismo » fre 03.08.2012 15:29

Da kan du skru ut harddisken og koble den til en annen maskin. Så kan du hente ut alt av disken. Det er å få kjøpt både dockingstasjoner og kabler til å koble til harddisker til maskiner. Da slipper du starte den opp.

Om du ikke har ork til å finne ut hvordan du skrur den opp, kan du prøve å lage deg en linux bot minne penn eller en live CD. Også kan du se gjennom maskinen med den.

Har ikke prøvd noe sånt på Mac for, og vet ikke om du får brukt usb utganger eller DVD brenner så du får kopiert noe ut. Men verdt et forsøk hvertfall. Kankje du kan installere Linux på den etter på, og bruke den med det. Har hørt Mint Linux skal være den letteste å bruke.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Får ikke i gang eldre Mac Mini (G4)

Innleggav LCD » fre 03.08.2012 15:30

Hei


Mest sansynerligvis er det systemet som har fått seg en liten knekk
Har du prøvd å boote fra orginalplata?
Eller å koble den opp mot en annen Mac i Target Mod...holde "T" inn under oppstart så popper HD opp på den andre maskin
medlem i 147 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]