Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Diskuter de nyeste spillene

Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Innleggav tool-nes » ons 21.11.2012 13:43

Hei

Min Macbook Pro Retina blir ufattelig treg når jeg starter Footbal Manager 2013.
Hvis jeg da starter Chrome samtidig så går alt enda tregere.

Jeg har ikke oppe andre programmer enn dette, allikevel går maskinen ufattelig tregt og Chrome henger. Det å skrive denne teksten tok meg lang tid, rekker å skrive en setning før teksten kommer opp på skjermen.

Vifta går også på maks høres det ut som hele tida.

Jeg kan ikke se noe i aktivitetsmonitoren som skal tilsi at dette skal skje.
Totalt er ca 50% av CPU i bruk, og ca 8gb av 16gb RAM er i bruk.

Skal det være slik?
Er virkelig Football Manager 2013 og Chrome så ressurskrevende på en nesten helt ny Macbook Pro?
medlem i 182 måneder
 

Re: Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Innleggav unalfcbmessi » ons 21.11.2012 14:14

Har en Macbook Pro 13'' 2011 i5. Da jeg spiller FM 13 skjer det ikke sånn på meg, den blir litt tregere men ikke så treg som du beskriver det. Og vifta kjører på maks bare av og til.
medlem i 152 måneder
 

Re: Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Innleggav kometen » ons 21.11.2012 15:02

Har ikke prøvet spillet, men i aktivitets-monitoren skal du vælge at vise 'alle processer' i pull-down-menuen lige til venstre for søge-feltet. Så ser du hvad som trækker cpu.

Hilsen
Claus
medlem i 194 måneder
 

Re: Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Innleggav tool-nes » ons 21.11.2012 15:12

kometen skrev:Har ikke prøvet spillet, men i aktivitets-monitoren skal du vælge at vise 'alle processer' i pull-down-menuen lige til venstre for søge-feltet. Så ser du hvad som trækker cpu.

Hilsen
Claus


Ja, det var denne jeg viste til, har alltid oppe "alle prosesser" der.
Ser at foruten Football Manager så bruker noe som heter "windowserver" litt CPU, aldri hørt om denne prosessen før..

Kan det være Chrome som er roten til alt ondt her, og ikke spillet?
Chrome kjører vel egen prosess eller tråd for hver fane i tillegg til egen tråd/prosess for programtillegg, osv..?

Hadde vært kjedelig å måtte bytte browser da jeg er veldig glad i Chrome leseren.
medlem i 182 måneder
 

Re: Football Manager 13 gjør Macbook Pro ufattelig treg!

Innleggav kometen » ons 21.11.2012 19:21

Hvis du vælger '% CPU'-kolonnen, kan du sortere efter cpu-forbrug. Chrome burde ikke stå og køre hele tiden, med mindre den har sider åbne med flash, eller et javascript er kommet ud af kontrol, el. lign.

Hilsen
Claus
medlem i 194 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere