Skrivere til Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Skrivere til Mac

Innleggav remern » tor 20.12.2012 22:44

Hei.

Noen som vet om noen spessielle skrivere/merker som er mest kompatible med Mac? Har apple egne skrivere? :-D

Takk for svar :)
medlem i 146 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav HEFJELLS » tor 20.12.2012 22:55

Tror de alle fleste, i hvertfall nye, passer med Mac. De du trenger av drivere og lignende får du med på cd/dvd leer kan lastes ned. Bruker selv Canon Pixma mg5250. Apple har ikke egne skrivere.
medlem i 163 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav remern » tor 20.12.2012 23:13

Ok, takk for svar :)
medlem i 146 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav Fiskepudding » tor 20.12.2012 23:36

Appel har jo egne skrivere.. eller kanskje hadde..
Jeg har en Apple Image Writer II matriseskriver fra 1985 (Var til en Apple II)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav mati_91 » fre 21.12.2012 0:56

De fleste vil virke. Husker at en venn klarte ikke å printe ut en fil på PCen sin, jeg forsøkte å gjøre det, plugget inn skriveren og macen spurte meg automatisk om å laste ned drivere. Så det bare fungerer ;)
PS: må inrømme at denne printerer var ganske gammel, så tror jeg derfor at det blir ingen problem med moderne printere ;)
medlem i 211 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav LCD » fre 21.12.2012 12:09

Hei

Det er en sannhet med modifikasjoner at alt av printere fungerer på Mac rett ut av boksen
Sjekk først hvilket OSX du bruker på maskinen din og hva som eventuelt er siste OSX som er å få til din maskin
Da kan du sjekk websiden til den printertypen og fabrikant du ønsker å kjøpe for å se om det finnes oppdatert driver til overnevnte OSX.
Veldig ofte kan du oppleve at det ikke finnes oppdatert driver
Dette er veldig ofte med mange av Canon sine printere at drivere ikke er oppdatert
Også at det kan ta litt tid etter en OS oppdatering før driver kommer.
HP virker som de er noe bedre til å holde sine drivere oppdatert.

Så sjekk først på nettet til fabrikanten før kjøp, så slipper man eventuelt mange ergelser
Ikke stol på at mannen/damen i butikken sier ...soleklart fungerer den på Mac.
medlem i 147 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav Fiskepudding » fre 21.12.2012 19:42

Skulle du ha problemer med å skrive ut til en skriver (om du er på besøk, jobb eller liknende) kan du prøve gimp-print.
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php
Fungerer på svært mange printere.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav hendelsesløysa » fre 21.12.2012 20:16

Så lenge du holder deg unna Lexmark går det meste bra.

Lexmark er kjent for å lage Mac kompatible skrivere som ikke fungerer.
De fungerer, dør ut, må restartes, reinstalleres etc.
medlem i 210 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav melixi » lør 22.12.2012 1:04

det meste skal fungere, ihvertfall av Canon printere hvilket jeg har testet en del av tidligere.
Selve printer default støtten vi var kjent med tidligere ble bort ved overgangen til Leopard tror jeg, minnes at Macen som standard støttet et vannvittig utvalg pre dette.

Kan i utgangspunktet ikke uttale meg om Lexmark men jeg tror ikke dette skal være noe problem lenger, ihvertfall ikke på SW siden, hw messig mener jeg at de skal ha kommet seg en del de senere år.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav Master_Gismo » lør 22.12.2012 8:10

Jeg vill anbefale HP skriver… Eller dem som har både scanner og printer i et. Da har du også kopi maskin, som kan brukes også uten PC.

Skal du skrive ut mye, eller skriver ut sjelden. Kan det være lurt å vurdere å kjøpe en laser-printer… blekk skrivere tørker blekket ut, og du må kjøpe nye blekk patroner, som blir veldig dyrt i lengden. Laser kan du riste på kassettene, om dem er gamle og sluttet å virke. Skal mye til at dem blir for gamle, siden dem bruker pulver istedet for blekk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Skrivere til Mac

Innleggav hendelsesløysa » lør 22.12.2012 9:06

Om du ikke vet, ikke skriv "tror".

Les forum rundt forbi og les mine erfaringer.

Lexmark bosset fungerer når det er i humør til dette. Støtter ikke AirPrint men Lexmark har laga noe egne apps som fungerer når det passer.

Mye av problemet ligger i firmwaren i printerene. Ikke gode nok.

HP er uten tvil det som er mest safe.
medlem i 210 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron