Hackintosh

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » man 04.02.2013 21:12

rattata12 skrev:Hvilket skjermkort har du? Når du brukte unibeast install, fikk du "Install successfull" ?

EDIT: Så det nå, GTX 670..

Under "boot" meny, skriv inn "GraphicsEnabler=No", da funker det :)


Prøvd uten hell, uten hermetegn riktignok...

Edit: Kom aldri til installeren på hackintoshen. På maccen derimot fikk jeg install successfull
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tir 05.02.2013 9:35

Prøv også skriv inn -v -x

Hva skjer da?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » ons 06.02.2013 17:25

Hei, får dere noe blinking av menylinjen (istat, klokke etc.)? Den forsvinner og kommer tilbake igjen vilkårlig (den er da tilbake i noen sekunder)

EDIT: Tok en CI, brukte plugins under FakeSMC og ikke selve FakeSMC, nå kjører den stabilt med info om temperaturer (selve fake får den til å krasje)...
medlem i 173 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tor 07.02.2013 11:32

Kan du forklare denne litt bedre? Jeg forstod ikke helt.

Hva mener du med plugins under FakeSMC og ikke selve FakeSMC?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 07.02.2013 13:33

Her:

Bilde

Ikke fakesmc, kun plugin. Du skrev jeg måtte ha begge, men det funket med kun pluginen :)
medlem i 173 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 07.02.2013 14:00

Hmm... Fikk ikke dette helt til, dvs. Hackintoshen har vært oppe å kjørt noen dager nå, men uten gtx 670. Det går helt fint å kjøre på hd4000, men om jeg installerer skjermkortet går alt i stå. Jeg har prøvd graphicsenabler, -x, -v, og alt annet som står i guiden. Er det noen i Rogalandsområdet med peiling på dette som kan bistå en stakkars med installering?
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 07.02.2013 14:17

@Eplemac: Bruk kun kexter du MÅ ha, har du forøvrig DSDT til kortet ditt?

Under innstalasjon åpner du jo multibeast

Huk av for DSDT og plasser den på skrivebordet, huk av for riktig lyd, nettverk som du trenger og så går du på:

Bilde

Dette gjør at GTX 670'n funker. Gå til s. 159 her på hackintosh delen, og PRØV den guiden jeg satt opp der angående mitt GTX 680.
medlem i 173 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 07.02.2013 14:39

DSDT - Så langt jeg har funnet trenger jeg ikke det til Gigabyte z77x-up5 th, Som har en dobbel uefi. Har du anledning til å bekrefte/avkrefte om dette stemmer?

Når jeg setter i gtx670 kommer jeg ikke lenger inn til bootloaderen -eneste måte å komme meg videre er å plugge fra kortet og koble skjermen til det interne grafikkkortet... Det interne skjermkortet fungerer heller ikke når gtx670 er koblet til...
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tor 07.02.2013 15:18

Du trenger ingen DSDT, så det stemmer.

Som du sier, dual cards fungerer ikke uten litt fiks, du må sette maskinen din til å være Mac mini.

Så har du nødt for å endre i BIOS at det interne kortet står først, og GTX kortet står som andre valg.

Så om du feks bruker 2 skjermer, må du ha main skjerm koblet til det integrerte kortet, og second skjerm på GTX kortet.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 07.02.2013 15:36

Jaco,
Siden jeg ikke kommer inn til installasjonsveiviseren på unibeast med gtx 670 koblet til, betyr det: At nå mens den fungerer med kun internt skjermkort må jeg kjøre multibeast sette den opp som mac mini (nå er den reg som mac pro 3,1), følge guiden på side 159 her i tråden, slå av maskinen, sette inn gtx 670, slå på, stille inn Bios og så skal det fungere?
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » tor 07.02.2013 15:55

Det du bør gjøre:

1: Fjern GTX kortet.
2: start installern
3: Boot OSX
4: Legg inn Multibeast og sett den opp som en IMac og ikke en Mac Pro. Grunnet at det kan oppstå problemer om du setter den opp som en Mac Pro 3.1

5: Legg inn bootloader fra Multibeast.
6: Reboot
7: Når du er inne i OSX igjen starter du Multibeast og velger Graphcis enabler yes.
8: Slå av maskin.
9: Sett inn GTX Kortet og boot opp osx.
10: Det burde funke :)

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 07.02.2013 16:09

jaco skrev:Det du bør gjøre:

1: Fjern GTX kortet.
2: start installern
3: Boot OSX
4: Legg inn Multibeast og sett den opp som en IMac og ikke en Mac Pro. Grunnet at det kan oppstå problemer om du setter den opp som en Mac Pro 3.1

5: Legg inn bootloader fra Multibeast.
6: Reboot
7: Når du er inne i OSX igjen starter du Multibeast og velger Graphcis enabler yes.
8: Slå av maskin.
9: Sett inn GTX Kortet og boot opp osx.
10: Det burde funke :)


Veldig god liste!
Status nå er at alt funker unntatt gtx670 som ikke er koblet til. I prinsippet gjør vel det at jeg er på punkt 4.

4, spiller det noen rolle hva slags imac jeg velger?

5, Bootloader, mener du Chimera v.1.11.1 r1394?
7. I multibeast kan jeg kun velger Graphics Enabler=No under boot options
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 07.02.2013 18:17

Graphics Enabler = Yes er default, da ska du ikek gjøre noe, men tror Jaco mener "No" her, da GTX 6xx serien må man ha "No". Jeg må det hos meg, elles får jeg bare en blank hvit skjerm etter eple-logo under oppstart.

Bootloader = DSDT evt. dsdt free, og Chimera 1.11 ettellerannet innstaleres da, du kan bare trykke på den der nede som du refererer til. Ville kanskje valgt nyeste iMac da den kommer med "Kepler" kort bare i mobile versjon.

iMac 10.1 er det et alternativ?
medlem i 173 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Eplemac » tor 07.02.2013 22:00

Da var det endelig Løst!
Jeg følgte denne Guiden: http://www.tonymacx86.com/mountain-lion ... 5-2-a.html

Og tok ut grafikkkortet etter punkt 6, og slo av maskinen istedenfor reboot på punkt 11 og satt grafikkortet tilbake inn igjen:-) Nå funker alt!
medlem i 225 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » tor 07.02.2013 22:30

Redigerer du i premiere?
medlem i 173 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron