Belkins Thunderbolt-dock er klar

Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav admin » tor 14.02.2013 22:56

Utrullingen av Thunderbolt-produkter har gått særdeles sakte og det finnes fortsatt alt for få produkter som støtter den standarden Intel og Apple har utviklet.

Nå er dog endelig det første «must have» Thunderbolt-produktet snart på markedet - Belkins Thunderbolt Express Dock.

Det er ikke første gang vi omtaler dette Belkin-produktet som har blitt vist fram i en rekke forskjellige varianter. Den skulle egentlig lanseres i fjor, men nå er Belkins Thunderbolt Express Dock rett rundt hjørnet og Belkin har startet å ta i mot forhåndsbestillinger på dette produktet.

For $299 får du en Thunderbolt-dock som gir deg en Thunderbolt port, en FireWire 800 port, en Gigabit Ethernet port, tre USB 3.0 porter, en 3.5mm lyd-utgang og en 3.5mm lyd-inngang. Alt gjennom en og samme Thunderbolt-port.

Thunderbolt

Har du en bærbar Mac med Thunderbolt kan du med andre ord utvide Macens porter og funksjonaltiet vesentlig. Prisen er $299 i USA og det vites ikke når produktet blir å finne i Norge, men Belkins produkter føres normalt både av Apple Store og andre Apple-forhandlere i Norge.

Du kan lese mer om Belkins Thundebolt-dock hos Belkin.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Ok, den virker jo definitivt

Innleggav TorsteinO » tor 14.02.2013 23:11

Ok, den virker jo definitivt veldig nice, men... $299?! det var jo ikke akkurat råbillig ihvertfall

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Denne er jo perfekt til

Innleggav Jørnan » tor 14.02.2013 23:12

Denne er jo perfekt til MacBook Air med svært begrensede tilkoblingsmuligheter. Synd at prisen er såpass høy ...
medlem i 177 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav TorsteinO » tor 14.02.2013 23:15

den kunne ha vært praktisk selv til imac'en, men... tror jeg satser på at prisene vil synke litt etterhvert, for det der var drøyt.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Bare én Thunderbolt port?

Innleggav iSkf95 » tor 14.02.2013 23:17

På bildet er det to thunderboltporter. Brukes den ene til å kobles mot Macen, eller er det en dedikert port for det?
medlem i 152 måneder
 

hver mann sin must have.

Innleggav 639me » tor 14.02.2013 23:33

hver mann sin must have. mine must haves hittil har vært aja io xt og promise pegasus. dette er mer main stream, sef..
hvis jobben kunne betalt for at jeg skulle komme og gå fem minutter 'raskere' pr dag, hadde jo det vært greit. det lønner seg jo faktisk etter ca et år (200*5/60*200=3333)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

En Thunderbolt til én eller

Innleggav s.b.h » fre 15.02.2013 8:33

En Thunderbolt til én eller to USB 3.0 porter på størrelse med et DVI adapter ville være mye mer interessant for min del.
Firewire, Gig Ethernet, audio er jo allerede på maskinen og Thunderbolt blir ikke brukt til noe annet, enn så lenge.
medlem i 184 måneder
 

For mitt vedkommende er

Innleggav MSg » fre 15.02.2013 9:00

For mitt vedkommende er denne ganske interessant siden jeg har en Macbook Pro med retina jeg har mye med meg ut av huset. Det er en deilig tanke å bare måtte koble til to kabler (les: lader og thunderbolt) og dermed ga koblet til alt av enheter/utstyr. Blir nok en slik en med tiden ja. Men helst når prisen har sunket litt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Jeg har den fra Seagate,

Innleggav ggt667 » fre 15.02.2013 9:13

Jeg har denne fra Seagate, kjempefin, føler meg nesten like trygg som tilbake i SCSI-tida: http://www.amazon.com/gp/product/B007IJ ... 351S0WY4P6 koster halvparten av Belkin sin som er nevnt i denne artiklen.
Sist endret av ggt667 den fre 15.02.2013 19:24, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

iSkf95: Den ekstra TB porten

Innleggav sidenone » fre 15.02.2013 11:09

iSkf95:

Den ekstra TB porten er for seriekobling av flere TB produkter. Man kan f.eks da ha tilkoblet en hub og opp til flere TB harddisker, via kun 1 TB kontakt på maskinen. Veldig hendig.

299 dollar er derimot en veldig stiv pris for en hub.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Dette er ikke en "must have"

Innleggav Mac Lovin » lør 16.02.2013 12:38

Dette er ikke en "must have" for meg. Men, en ekstern thunderbolt HDD som er lydløs og rask hadde vært nice. Lacie 2big har alfor bråkete vifter. Og Western Digital er mye tregere. En som er lydløs og rask hadde vært nice. THunderbolt HDD utvalget er altfor dårlig i dag.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav 639me » lør 16.02.2013 12:44

pegasus J2 ser bra ut, men den har bare én TB port

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Hvorfor lager de ikke bare

Innleggav nosey » tir 19.02.2013 11:43

Hvorfor lager de ikke bare Thunderbolt SSD?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav ddybing » tir 19.02.2013 12:18

Det eksisterer allerede :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav nosey » tir 19.02.2013 20:27

haha, okei. men hvorfor kjøper folk HDD istedenfor SSD? de som kjøper disk som støtter Thunderbolt kjøper gjerne det raskeste og beste...!? eller har ikke det så mye å si når det er sikkerhetskopiering dens kal brukes til? det er vel noe annet hvis man skal bruke en ekstern disk til å jobbe fra? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]