Minecraft og mac mini

Diskuter de nyeste spillene

Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » søn 10.02.2013 14:04

Hei sann.

Lurer på å laste ned minecraft til min mac mini, med ML installert. Vil dette fungere? Eller er det noe som ikke vil fungere? Noen som vet? Det finnes jo til Mac os x, men står ikke hvilke versjoner den støtter ifølge det jeg kan se

Edit: Prøvde å laste det ned nå, la det i program mappa, og prøvde å åpne det, men fikk beskjed om at jeg måtte laste ned Java Runtime 6, og hvorfor skal jeg det? Har jo lastet ned java fra http://www.java.com sine sider, er ikke det det samme?
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav FrankDrebin » søn 10.02.2013 14:17

Minecraft krever vel ikke så mye. Guttungen spiller Minecraft på en iMac billigste modell kjøpt november 2011. Funker fint det. Hvordan spec'en er på den vs mac mini aner jeg ikke, men det kan sikkert andre svare på.
medlem i 148 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » søn 10.02.2013 16:09

Noen som har minecraft på mac her inne, som kan svare meg på en ting. La merke til at når jeg spiller, så hender det høyre "hånda" i spillet blir svart, når jeg snur meg i spesielle retninger så kan hånda bli svart.... Er det kun hos meg?
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » tor 14.02.2013 15:56

Ingen som har minecraft på mac her inne, lurer fælt på hvorfor hånda til figuren min i spillet blir svart når jeg snur meg i spesielle retninger i spillet...
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Dorkfish » tor 14.02.2013 16:10

Minecraft bør funke fint dersom mInien din er av nyere dato. Her i huset kjøres det på en MacBook Pro fra 2006 og det går så det griner.

Har du prøvd å oppdatere Java? Kommer jo nye versjoner en gang i uka snart nå.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » tor 14.02.2013 16:13

hadde nyeste java når jeg installerte det, og når jeg startet opp minecraft måtte den laste ned java runtime SE 6, så det gjorde den.. Mac minien er kjøpt i desember 2012, så kjører spillet greit egentlig.. men det er kun den armen til figuren, den blir helt svart når jeg snur meg i spesielle retninger i spillet... hmm.. Skjønner ikke hvorfor
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » søn 17.02.2013 18:42

Har da nå lagt inn Java 7 update 13 på min macmini fra 2012, med hva jeg formoder er siste store katt fra eplefirmaet i California (teknisk sett er det bedre å dyrke sitrusfrukt derover, men det er en annen kopp fruktsaft…).
Så skal vi se om MC funker nå, da. Det spiller jo fletta av alt annet jeg har i huset (som allikevel ikke kan spille det da alt annet er PPC…) på min datters MacBook fra pre-retina-display-epoken, og Mini’en er jo i praksis flekk ny. Da bør det jo gå...

EDIT: Det ford… spillet kræsja. "Minecraft has crashed". "Minecraft has stopped running because it encountered a problem: Unexpected error".
Hva F… er det med Apple og spill? Disse evinnelige updaten’e og systemer som bare er ån-iain og ikke på noen skive så man kan gå tilbake til et bare-bones clean-slate install? Arrrgh! Apple kræsja jo også min surt erhvervede Portal også. Det funka da mini’en var box fresh, men så en dag: crash and burn.
Grrrrr!!
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Mort96 » man 18.02.2013 12:29

Jeg tror Minecraft krever JRE 6. Hvis du da lastet ned Java 7 kan det jo forklare problemet.

Hva du mener med at systemene bare er 'ån-iain' aner jeg ikke..
medlem i 159 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » man 18.02.2013 12:59

MacMini kommer jo uten optisk drive, så da må alt av systemprogramvare komme fra Nettet, det som ikke er installert fra før. Gamle maskiner med drev for uttakbare skiver har jo en start-skive man kan boote fra om en oppgradering går åt skogen. Jeg har fremdeles mine 10.4.x-skiver til min PB G4 12" liggende, tilfelle rottefella, selvom den nå kjører 10.5.x etter et diskbytte på et verksted (etter en flytur [mac’er skal ikke fly, ihvertfall ikke når de ikke er i skikkelig dvale. Dessuten flyr de som det de er, klumper, og lander hardt…]).
Nå har jeg da ellers prøvd å kjøre Minecraft med den forrige Java’en (Det må da har vært 6.xx?), og det gikk like dårlig.
Ellers er nå Steam og Portal up-to-date, og Portal tryner like herlig. Etter "Valve"-startup-screen’en og credits’ene, bare forsvinner det hele ut i tynn luft.
MacMini 2012 & nyoppgradert OS… :(
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » man 18.02.2013 19:29

Du har nyeste os x? Jeg får spilt minecraft på min nye mac mini, med nyeste os x. Hadde nyeste java når jeg lastet ned minecraft spillet, og når jeg startet det opp så lastet den ned java runtime 6 se av seg selv... Så kunne jeg spille...
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » ons 20.02.2013 19:30

En 2012-Mini kommer da med siste store katt på? Og den er seff ajour, den har nyss kjørt sys-opgrade og fant bare behov for å lappe på AirPort-verktøyet. Lasta ned siste Java fra Sun også. I don’t get it… :(
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » ons 20.02.2013 23:18

Men minecraft kjører tydeligvis ikke med java 7, altså den nyeste. Jeg måtte laste ned java runtime 6 se itillegg jeg, for å kunne spille minecraft.
medlem i 156 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » tor 21.02.2013 13:48

Da prøver vi det. Noen tips til hvor Java ligger i OS’et og åssen man greit bytter om? :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav Peteru » lør 23.02.2013 15:18

Går ikke å legge inn Java 6 for Mac, Mini’en har jo 10.7.x, og Java 6 krever 10.6. Back to start, betal Steam for ett stk. ubrukelig Portal (godt jeg ikke har kjøpt MC også…). :(
medlem i 216 måneder
 

Re: Minecraft og mac mini

Innleggav lassehansen » søn 24.02.2013 12:42

Jeg fikk tydeligvis lagt inn Java Runtime 6 SE når jeg startet minecraft første gang.. For da fikk jeg beskjed om at jeg måtte laste ned det, og da svarte jeg ja, så lastet den det ned for meg. Og jeg kunne spille :)

Hadde da fra før Java 7 installert
medlem i 156 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron