SimCity 5

Diskuter de nyeste spillene

Re: Sims City 5

Innleggav strand17 » ons 06.03.2013 0:40

kommet noen dato på når spille slippes til mac?
medlem i 138 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav bruiseprestine » ons 06.03.2013 5:49

nei, kun "våren 2013", hvilket kan bety alt fra nå til juni ( ! ) ...

orker du ikke vente kan du kjøpe parallels og installere windows 7 :D
jeg laster ned spillet nuh, kjøpte det (via proxy med USA ip hos hidemyass.com) på amazon.com, billing address med usa-adresse men brukte eget navn for å samsvare med kredittkortet, fikk produktnøkkelkode via link i ordrebekreftelse-mail fra amazon, lastet ned origin i windows 7 i paralells og redeema produktnøkkelkode. voila!

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav Dorkfish » ons 06.03.2013 16:49

Ifølge Samsung betyr det 2014.

I alle fall gjorde det det da de lovet at Android oppdatering til min Samsung Galaxy Tab skulle komme i 2 kvartal 2012. Har ikke kommet ennå...

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav Mort96 » ons 06.03.2013 18:58

Veldig synd med always online-DRM og sen Mac-versjon. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg kanskje gjort et unntak for min never EA-regel - men hadde de ikke hatt always online-DRM og sen Mac support hadde de jo ikke vært EA.
medlem i 159 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav nosey » ons 06.03.2013 19:46

spiller man Sims online nå? :o visste forresten ikke at Sims var så populært. har kun prøvd et gammel Sims-spill på en gammel maskin for MANGE, MANGE år siden. skulle kanskje prøvd et av de nyere nå :)
grafikken er vel en helt annen nå enn den var for ca. 7 år siden...!
har egentlig aldri spilt noe spill på datan. kun sims for x antall år siden, og litt harry potter :-/ blir spennende å prøve!

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav Mort96 » ons 06.03.2013 21:16

Dette er sim, ikke sims - en ganske vesentlig forskjell :p
medlem i 159 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav strand17 » ons 06.03.2013 21:31

ja, Sims og Simcity er to forskjellige spill.
medlem i 138 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav nosey » ons 06.03.2013 22:50

åja, haha. men tittelen på tråden sier jo sims city, jaja. :)

EDIT: kiket litt på youtube på det nå. er det å anbefale? er det for "vanlige/alle slags" folk, eller for litte spesielt interesserte? det må kanskje prøves for å finne ut om man liker det eller ikke?
er det noe a´la "virtual city" som ligger i app store eller? tenker da på konseptet :D

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav tkse » ons 06.03.2013 23:00

bruiseprestine skrev:nei, kun "våren 2013", hvilket kan bety alt fra nå til juni ( ! ) ...

orker du ikke vente kan du kjøpe parallels og installere windows 7 :D
jeg laster ned spillet nuh, kjøpte det (via proxy med USA ip hos hidemyass.com) på amazon.com, billing address med usa-adresse men brukte eget navn for å samsvare med kredittkortet, fikk produktnøkkelkode via link i ordrebekreftelse-mail fra amazon, lastet ned origin i windows 7 i paralells og redeema produktnøkkelkode. voila!


Gir du en update på hvordan det fungerer? Vurderer bootcamp jeg da, men greit med en indikasjon på om spillet kjører bra på Apple-maskiner eller ikke.

Dorkfish skrev:Ifølge Samsung betyr det 2014.

I alle fall gjorde det det da de lovet at Android oppdatering til min Samsung Galaxy Tab skulle komme i 2 kvartal 2012. Har ikke kommet ennå...


Jeg ble småredd når jeg så Sim City ikke kom samtidig til Mac. FIFA 13 ble nå den gang også annonsert til oss, men det ble det aldri noe av. Vi får bare håpe på bedre fra Maxis-gjengen.
medlem i 161 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav strand17 » tor 07.03.2013 0:27

spillet har jo allerede kommet ut i USA. Har sett rundtomkring i forskjellige aviser, og der står det at folk er rasende blandt annet fordi man alltid må være online. Leste også noe om kopisperre, hva er det?

Når man starter å bygge en by, kan man lagre spillet og fortsette igjen noen timer senere? Eller må man begynne på nytt for hver gang man åpner spillet? Noen som vet?
medlem i 138 måneder
 

Re: Sims City 5

Innleggav Mac11e » tor 07.03.2013 1:51

Spillet lagrer hele tiden, litt på samme måte som i et MMO. Man lagrer altså ikke manuelt. I tidligere spill kunne man for eks. lagre, prøve ut noe dumdristig, og så eventuelt gå tilbake til et tidligere lagringspunkt.

Nå i startfasen er serverstatusen til SimCity til tider svært ustabil. Det har vært mange tilfeller hvor man har blitt frakoblet og når man da har logget seg inn igjen har man mistet de siste 10-15 min med spilletid fordi serverne ikke klarer å holde tritt med spillerne.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: SimCity 5

Innleggav Paperboy » tor 07.03.2013 14:38

Vil min søsters gamle hvite Macbook fra 2010 takle dette spillet? (Fått beskjed om å sjekke dette)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Sims City 5

Innleggav bruiseprestine » fre 08.03.2013 23:25

Har Windows 7 SP1 i parallels på min MBA mid 2012, i7 2,0ghz, et eller annet 4000 grafikkkort med 512mb, 8gb ram. Funker fett hos meg, vifta på macen har jeg nå for første gang knyttet bekjentskap til, med alle instillinger på medium i spillet går den konstant på over 6000 rpm. Flyter greit. Har ikke helt satt meg inn i hvordan man allokerer cpu'er og ram tilgjengelig for win i parallels, men det kan kanskje bedre ytelsen i spillet noe ved å allokere mer dit.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: SimCity 5

Innleggav strand17 » lør 09.03.2013 14:28

Kjøpte du parallel desktop til macen? Hvor mye betalte du?
medlem i 138 måneder
 


ForrigeNeste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron