PowerBook G4-Nettverkskort

Diskusjon rundt Apples eldre bærbare

PowerBook G4-Nettverkskort

Innleggav Edwi » ons 24.04.2013 11:52

Air Port funker ikke lenger på denne gamle PowerBook. Så jeg lurer på om det er noen som har gamle deler, så jeg kunne prøve å bytte. Jeg får feilmelding når jeg skriver inn passordet selv om jeg vet det er riktig. Er det ellers noen som kan gi meg et tips om hardware test til maskinen. Jeg kjører syst. 10.4.11 (Tiger). På forhånd takk!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: PowerBook G4-Nettverkskort

Innleggav freddjoh » ons 24.04.2013 11:59

Kommer jo an på om du da mener Airport kort eller Airport Extreme kort.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: PowerBook G4-Nettverkskort

Innleggav Edwi » ons 24.04.2013 12:39

Det vet jeg altså ikke. Jeg vet bare at det er en PowerBokk G4 Titanium. Er det noen som har vraket en slik maskin, så kan det vel hende at nettverkskortet funker.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: PowerBook G4-Nettverkskort

Innleggav freddjoh » ons 24.04.2013 12:46

Sånn maskin har jeg, så dette kjenner jeg til Du trenger da et første generasjons Airport kort. Disse skaffes på eBay eller lignende. Har et til salgs selv jeg. 300 kr?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: PowerBook G4-Nettverkskort

Innleggav Edwi » ons 24.04.2013 20:28

Det høres greit ut, men jeg skulle gjerne ha fått kjørt en hardware test først, slik at jeg kan være sikker på at airport kortet er ødelagt. Er det noen som kan hjelpe meg med det? De platene som fulgte med maskinen er syst. 10.1, men jeg har oppgradert til syst. 10.4 (Tiger) som er vel så langt man kommer med denne maskinen. Prøvde å starte fra denne DVD´en og holde D-tasten nede, men det kom ikke opp noen hardware test.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Eldre bærbare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron