Betale for servicenummer

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Betale for servicenummer

Innleggav RamRev » fre 27.12.2013 13:37

Hei,

Jeg kjøpte en Macbook Air som det viste seg å ha feil på de innebygde høytalerne. Få dager senere tok jeg kontakt med apple.no sitt servicenummer for å innformere dem om feilen med høytalerne. Etter en del testing kom de også frem til at det var en hardware feil, og jeg skulle få tilsendt en ny Macbook Air. All service var så langt upåklagelig.

Desverre ser jeg nå på telefonregningen at jeg er blitt belastet 120 kroner for å ha ringt deres servicenummer. For meg virker det urimelig at det er jeg som forbruker som skal ta den kostnaden, siden jeg har fått en mac med defekte høytalere. Jeg så ingen annen mulighet for å ta kontakt med dem. Får jeg refundert beløpet, eller er det vanlig praksis for alle i mitt tilfelle å selv måtte betale?

Alle takknemlig for alle svar som hjelper meg å forstå dette bedre! :-)
medlem i 123 måneder
 

Re: Betale for servicenummer

Innleggav PaulusA » fre 27.12.2013 14:37

Heisan,

Du får nok ikke den kostnaden refundert nei. En annen gang kan du jo heller gratis mase på et servicekontor :-)

Er nok bare slik det er... :-(
medlem i 133 måneder
 

Re: Betale for servicenummer

Innleggav Nikoraisan » fre 27.12.2013 14:40

Du får nok henvende deg til operatøren som tar disse pengene og se om du får noe gjennomslag der. 815-nummer er ikke gratisnummer.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Betale for servicenummer

Innleggav RamRev » fre 27.12.2013 15:05

Ok, takk for svar.

120 kroner er ikke all verdens, men jeg sitter uansett igjen med at det er urimelig håndtering av saker som denne. Da skulle det vært et gratis-nummer for oss som klager på noe Apple selv har skyld i. Det ender desverre med at jeg blir 120 kroner fattigere, og Apple får én mer misfornøyd kunde. Hva som veier tyngst vil tiden vise! :)
medlem i 123 måneder
 

Re: Betale for servicenummer

Innleggav RamRev » man 30.12.2013 19:42

Sendte en e-post til Apple om hva jeg syntes om at jeg måtte dekke kostnaden for noe som var utenfor min kontroll. Og vips, få dager senere fikk jeg en e-post tilbake om at de skulle gi meg 120 kroner i rabatt på bestillingen. En fornøyd kunde er verdt mer enn 120 kroner, og det har selfølgelig også Apple forstått. Saken løst :-)
medlem i 123 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]