Hva skjer med i1 nettverket?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » tir 11.02.2014 14:29

Jeg tror det kommer til å gå samme vei med Mac1 som det har gjort med Kreativ1. Der har det ikke kommet en artikkel siden August 2010. Eller Dev1 som døde i 2008. Jeg henger her bare for å se om jeg kan hjelpe noen i forumet innimellom. Men Mac1 som kilde til nyheter har jeg gitt opp. Det varer nok ikke lenge til jeg forlater stedet for godt er jeg redd.
medlem i 172 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Ove » ons 12.02.2014 18:35

Denne gruppen startet på Usenet for mange år siden, finnes ennå på Google Groups, og fortsetter i beste velgående på Facebook.

Det er et fint sted å spørre om hjelp. Nyheter, for ikke å si rykter, er det ikke så mye av.

https://www.facebook.com/groups/2376011555/
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » ons 12.02.2014 20:31

Ove skrev:Det er et fint sted å spørre om hjelp.


For noen er det kanskje det. For de av oss som hverken har en Facebook eller Google- konto er det ikke.

Det er tydelig at det er behov for ett Norskspråkelig fora der folk kan spørre- og svare dog. Og i1 har vært ett godt sted lenge. Det er det forøvrig enda, men frekvensen på oppdateringer blir lavere og lavere; noe som automatisk dreper hele nettstedet.

Jeg ser også at det finnes ekstremt mange tråder som er "kopier" av eldre saker. Å gjøre folk oppmerksomme på at det er mulig å søke i arkivene, eller til og med på denne saken de kaller Google bør gjøres oftere. Og jeg tror absolutt det er på tide med en FAQ
medlem i 172 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Nikolay » ons 19.02.2014 15:12

Stan skrev:Å gjøre folk oppmerksomme på at det er mulig å søke i arkivene, eller til og med på denne saken de kaller Google bør gjøres oftere.
Det blir det bare pes av all den tid folk ikke takler å få det svaret uten å begynne å grine om at folk er arrogante surpomper.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » ons 19.02.2014 15:41

Ja. Det har du nok rett i. Men det ser ikke ut til at det vil bli ett moment uansett når det går som det gjør med forumet.
Sist endret av svar den tor 20.02.2014 5:22, endret 1 gang
Grunn: §2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
medlem i 172 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav nflaaten » tor 20.02.2014 8:49

Jeg er godt fornøyd med mac1.no og ser egentlig sjelden på de andre sidene i i1nettverket. Kanskje man ikke skal ha for mange inndelinger, eventuelt kunne man kanskje hatt en forside hvor man fikk inn headinger fra de andre 1 sidene som faktisk kan være interessant for flere mac1 lesere. Dere gjør en god jobb, og det er brukernes forum og kommentarer og spørsmål som er det viktigste. Når det skjer noe viktig i mac verden så er dere på plass, flott.

Stå på og gi blaffen i sutrekopper som ofte bruker sutringen sin til å fremheve seg selv.
medlem i 194 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » tor 20.02.2014 19:14

nflaaten skrev:Jeg er godt fornøyd med mac1.no og ser egentlig sjelden på de andre sidene i i1nettverket.


Mange er "godt fornøyd" med Mac1. Problemet i dag; slik jeg ser det; er oppdateringsfrekvensen. Oppdateres ikke nettstedet så vil trolig de fleste slutte å besøke det; og oppdateringene vil bli færre og færre. En ond sirkel som har tatt livet av mange nettsteder de siste årene.
medlem i 172 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav DADDY » fre 21.02.2014 13:38

@Stan, du sutrer veldig mye nå. Brukerdrevne forum behøver positive bidragsytere.

Både spørsmål og svar, syting bidrar ikke.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » fre 21.02.2014 14:22

DADDY skrev:@Stan, du sutrer veldig mye nå. Brukerdrevne forum behøver positive bidragsytere.

Både spørsmål og svar, syting bidrar ikke.


Brukerdrevne forum behøver realistiske bidragsytere og bidragsytere som sier det som det er. Ikke minst behøver ett brukerdrevet forum bidragsytere. Forsvinner disse- så forsvinner det hele.

Brukerdrevne forum behøver ikke bidragsytere som klager på andre bidragsytere med personlige påhopp og sure kommentarer. Dette medvirker bare til en dårlig stemning i forumene.

Jeg kommer fra en verden der vi har lov til å ha meninger, og denne tråden er helt klart en passende plass å ha meninger om forumet i. Jeg synes det er synd du tar det som "syting" men jeg kan ikke gjøre noe med det faktum at du tydeligvis er ekstremt hårsår.

Jeg tar dette påhoppet ditt som ett tegn på at dette forumet er klart for å bli lagt ned.

Mitt siste spørmål og/eller svar blir: Hvor finner jeg ett alternativ for å slette min konto?
medlem i 172 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Lars A. Gundersen » fre 21.02.2014 15:59

DADDY skrev:@Stan, du sutrer veldig mye nå. Brukerdrevne forum behøver positive bidragsytere.
Både spørsmål og svar, syting bidrar ikke.

Nei, brukerdrevne fora behøver engasjerte bidragsytere. Noen ganger når man er engasjert er man det ved å klage på andre eller forumet generelt. Det er ingenting i veien med det. Faktisk er det minst tiltalende aspektet med Mac1-forumene fra mitt ståsted den nå-må-vi-alle-være-snille-med-hverandre holdingen som moderatorer og andre prøver å håndheve.
Jeg synes alltid at det kommer mer interessant ut av de mer friske diskusjonene, og når man har friske diskusjoner må man tåle at noen ikke klarer å holde seg unna ad hominem type argumenter eller generelle usakeligheter. Disse er det da opptil oss fornuftige brukere å tilbakedrive...

For øvrig, som jeg har sagt før, artiklene som legges på forsiden av Mac1 er mindre interessante (bortsett fra dem jeg skriver… :-) ), jeg har alltid brukt Mac1 som et formumsted først og fremst; en arvtager for mac-fora på Usenet, og som sådan er aktivitetsnivået helt ok.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav DADDY » fre 21.02.2014 16:34

Ser den, men brukere som utelukkende er negative og leter etter slett profilen knappen når 1 person sier noe løfter ikke forumet frem.

At det ikke er så høy aktivitet er synd, her kan vi alle bidra med spørsmål og svar.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Stan » fre 21.02.2014 17:22

DADDY skrev:leter etter slett profilen knappen når 1 person sier noe løfter ikke forumet frem.


For min del er slettingen av profilen noe jeg har tenkt på en stund; akkurat på grunn av at jeg ser forumet sakte- men sikker dø ut. Det ser du av eldre poster jeg har skrevet. At du tror du har noe som helst med den saken å gjøre kan jeg ikke gjøre noe med.

At du velger å gå til personangrep og bruke ukvemsord ser jeg bare som en kjedelig avslutning på ett ellers trivelig medlemskap på sidene. Dog er det ikke noe som kommer til å ta fra meg nattesøvnen. Løsningen på det hadde vært å ignorert deg og dine poster; noe forumet kan ta seg av for meg. Men det du skriver har ikke nok tyngde til at jeg skal bry meg med de tre klikkene.

Den bitre sannheten er at forumet dør. Forhåpentligvis på grunn av av det å eie en Mac har blitt så folkelig at det ikke er nødvendig lenger. Igjen; noe jeg synes er synd; men jeg ser rett og slett ikke nødvendigheten lenger. All informasjon på disse sidene er tilgjengelig andre plasser. Og hjelpen er ikke sjelden bedre der; utenfor i1. Beklageligvis.
medlem i 172 måneder
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere