Apple og TNT

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Apple og TNT

Innleggav HenrikWL » tor 16.10.2014 20:13

gunda91 skrev:Jeg for min del har hatt så mye tull med sjåfører at jeg er sjeleglad for at jeg i det hele tatt får sjansen til å plukke opp pakka når jeg har mulighet på postkontoret. Så slipper jeg styret med å avtale ny tid og sitte i telefonkø til en eller annen kundeservice.


Samme her. Jeg har enda til gode å ha en eneste vellykket "levert på døren" forsendelse i hele mitt liv, uavhengig av om det er TNT, Bring, Posten, UPS eller hvem det nå enn er som skal levere på døra. Det eneste som kan leveres på døren er pizza. Alt annet henter jeg aller helst selv på postkontoret, når det passer meg. Jeg anser det som ekstraservice hvis jeg får lov til å hente pakken selv etter at de udugelige budene har sittet på McDonalds og fylt ut en "forsøkt levert" melding. Så slipper jeg å styre med fri fra jobben/hjemmekontor også. Kun fordeler, slik jeg ser det.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Apple og TNT

Innleggav Stereo Mac » tor 16.10.2014 22:55

Stalltipset som har fungert strålende for meg er følgende.

Kryss av for at dette er en firma adresse og få det levert i arbeidstiden på arbeidsplass.
Om du kan disponere tiden din litt selv, eventuelt la sekretær / resepsjonist ta imot pakken.

Har ALLTID fått det levert på "døren" når jeg gjør det på denne måten.
Fordrer jo at man har en arbeidsplass der dette er mulig.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Apple og TNT

Innleggav gormnass » lør 15.11.2014 11:31

Har bestilt meg en iPhone 6 med expresslevering fra Apple. Fikk tilsendt sporingsnummer og det er TNT som skal levere til meg i Bergen.

Da jeg fulgte sporingen med "Leveringer"-appen så jeg at den hadde fått status "Onforwarded for delivery" (i går, fredag den 14/11 kl 1330)
Jeg regnet da med at TNT var ute for å levere den til meg, men nei. Den ble direkte levert til Posten. Og i samme øyeblikk endret den status fra å være "Express delivery" som jeg fikk hos Apple, til å bli en bedriftspakke.

Da jeg kontaktet Posten ( ei veeeeeldig lite kundevennlig kundebehandler) for å høre om jeg kunne hente pakken selv fikk jeg svar at det kunne jeg ikke, men måtte vente til mandag/tirsdag for levering. ( om ingen tilstede så ble den levert inn på nærmeste postkontor)
Jeg prøvde å argumenter med at dette var en "Express levering" som nå var blitt en "vanlig" bedriftspakke, men det måtte jeg ta med Apple. Det var ikke hennes sak. Jeg spurte også hvorfor forsendelsen var blitt omgjort til en bedriftspakke (siden jeg er privatperson), men dette måtte jeg også ta opp med Apple. ( skikkelig sur dame!!!!)

Uansett. Jeg har i en årrekke bestilt min Apple-gadgets fra Apple Store med expresslevering. Hver gang (med ulike transportører) tar ting tid.
Om en venter på Express levering fra Apple, så ender den som regel opp på postkontoret hvor du må hente selv etter ca 10 dager. (og da har forsendelsen brukt ca 2 dager fra Kina til Oslo ( via Nederland) og ca 8 dager fra Oslo til Bergen ( hjem til meg)
Slå den du ;-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Apple og TNT

Innleggav svar » lør 15.11.2014 12:47

gormnass: Har du sjekket om du bor innenfor TNT sonen?
Jeg hadde en lignende situasjon med en bestilling fra en annen butikk, pakken kom fort til Norge, mener å huske at den ble levert med TNT eller noen andre enn UPS, men den ble automatisk overlevert til Bring (Posten bedrift).

De kom dagen etter, men klarte tydeligvis å dra til feil adresse, aldri ringte de heller.
Ringte å hørte, men fikk bare beskjed om at jeg ikke kunne hente den selv, måtte vente til dagen etter da de ville prøve å levere den igjen.
Dagen etter var jeg ved postkassen da jeg så på trackingen at de hadde vært der for 5min siden, jeg var ved postkassene ved det tidspunktet.
Da ble den endelig levert på post i butikk og jeg kunne hente den dagen etter, 3dager etter jeg skulle hatt pakken.

Har jeg det travelt nå, bestiller jeg alltid med UPS vist jeg kan velge, da jeg bor innenfor zonen deres, og de alltid finner frem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere