Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Diskusjon rundt Apples iMac

Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav mainmike » man 19.01.2015 16:59

En liten ting som er veldig irriterende: Min imac 27" (midt 2011) går "av nett" når den går i dvale med skjermsparer, hvorfor er det slik? Den logger seg jo på igjen når jeg rører på trackpadden, men det tar jo litt tid å det er ganske irriterende. Iphonen gjør jo eksempelvis aldri det samme, den er på nett hele tiden når jeg er koblet til wifi..

Noen instillinger jeg kan se på for å fikse dette?
medlem i 146 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav ggt667 » ons 21.01.2015 13:47

Systemvalg
Energiinstillinger slå av at maskinen kan gå i dvale( dvale slår også av nettverk ) men behold gjerne skjermsparer på.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav sveipa » ons 21.01.2015 16:32

Sånn er min mac også blitt.
Eplehuset har gått over den uten og finne noe feil.
Irriterende.
Enkelte nettsider åpner den bare "litt av". Eks TV2 sport og Dagbladet sport.
Hjulet snurrer og går.
Får hver dag denne mld: Safari nettinnhold svarer ikke. (avslutte safari nettinnhold? )
I tillegg så blåser/ zoomer skjermen seg opp som om jeg hadde gått ned i pixelstørrelse.
Da må tilbaketasten i bruk. Jævlig irriterende når du er i nettbanken feks.
Noen kloke hoder der ute som vet?
Har lastet inn osx på nytt ca 20 ganger nå. Clean install.
Kan gamle bokmerker fra Power Pc tiden være synderen?
Alle pogrammer er oppdaterte.
medlem i 195 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav Stereo Mac » ons 21.01.2015 19:26

Funker det hos Eplehuset?

Kan det eventuelt være ruter? Prøv å dele nett fra telefonen din å se hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav sveipa » ons 21.01.2015 20:07

Hmm.
iPad og tlf funker som de skal.
Tror dette er et iMac problem.
Takk for svar.
medlem i 195 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav mainmike » lør 24.01.2015 17:07

ggt667 skrev:Systemvalg
Energiinstillinger slå av at maskinen kan gå i dvale( dvale slår også av nettverk ) men behold gjerne skjermsparer på.



Hmm, her er instillingene mine: http://prntscr.com/5wga0e , men den detter fortsatt ut..
medlem i 146 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav Sima » søn 25.01.2015 4:40

Jeg tror kanskje ggt667 mente at du bør endre innstillingene fra slik de er nå til at selve maskinen ikke går i dvale så fort, men kun skjermen (og eventuelt harddisk). Når selve maskinen går i dvale er den jo nær avslått og det er da ikke så rart om den ikke aktivt opprettholder forbindelsen med nettet. iPhone har også funksjoner som skal sørge for at den sparer på energien, men den går vel strengt tatt ikke i dvale.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav ggt667 » man 02.03.2015 8:54

Riktig, det er få tilfeller der man trenger at en maskin skal gå i dvale, med mindre man er på ferie i flere uker, da kan man like godt slå den av.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Imac logger seg av nett når den går i dvale..

Innleggav T.B.Hansen » man 02.03.2015 14:38

Slike problemer er nesten alltid nettverksrelaterte; ikke feil i den enkelte enheten. Trådløse nettverk kan ha forstyrrelser og «dødsoner». Fjern forstyrrelsene, eller flytt den enheten som har problemer (ofte skal det lite til), så løser problemet seg.

Jeg bodde en tid i et hus der en snau halvmeter til høyre eller venstre i sofaen avgjorde om nettverket fungerte prikkfritt, eller om forbindelsen falt ut til stadighet. Årsaken var antagelig en tykk betongvegg med diverse innlagte installasjoner.

Andre årsaker kan være andre trådløse apparater, antenneledninger, mikrobølgeover — eller naboens nettverk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]