Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav charnilsen » tor 19.02.2015 10:55

Øverste linje på skjermen er forsvunnet når æ har Safari oppe. Altså den linja som eplet er først, så kommer navnet på programmet som er aktivt...o.s.v. Hvordan får æ den tilbake?
medlem i 109 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav T.B.Hansen » tor 19.02.2015 11:30

Menylinjen forsvinner i fullskjermsmodus. Trykk på «esc»-tasten for å gå tilbake til vanlig visning.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav charnilsen » tor 19.02.2015 11:44

Det nytter ikke trykke escape. Det går heller ikke an å minimere Safari-vinduet, den gule knappen er blitt grå og virker ikke.
medlem i 109 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav T.B.Hansen » tor 19.02.2015 12:54

Skjer dette bare med Safari? Da ville jeg sjekke programtillegg. Eller, generelt: Slette evntuelle tredjeparts systemtillegg etc.

Mange installerer systemtillegg og annen programvare som endrer utseende og funksjoner i Finder. Slikt kan virke bra en stund, men etter noen OS-oppdateringer virker det ikke lenger, og kan skape problemer. Og da har folk som regel glemt at de har installert dem.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav jerry.c.bush » tor 19.02.2015 15:07

Selv har jeg opplevd dette ved bruk av Silverlight til video på nett etter at den har gått i fullskjermmodus. Ved å avslutte Safari helt og starte det på nytt igjen så ordner dette seg.
I alle fall gjorde det så hos meg. Nå virker Silverlight som det skal hos meg, mener det var en oppdatering av den som gjorde forskjellen.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav charnilsen » tor 19.02.2015 15:44

Da er det iorden. Tror det var noenslags skjerminnstillinger på TV2 nettv som var årsaken. Takk og ha en fin dag videre
medlem i 109 måneder
 

Re: Øverste linje på skjermen er forsvunnet i Safari

Innleggav jerry.c.bush » tor 19.02.2015 17:42

Japp. Silverlight... :D Da var det nok samme problemet som jeg hadde, men hos meg så forsvant også docken i samme slengen. Men det ser ut til å være i orden her nå i alle fall.
Og bra det rettet seg hos deg også. :D

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]