Død iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Død iMac

Innleggav levelmaster » tir 10.03.2015 10:24

iMac'en min døde i går. Vil ikke starte. Jeg hadde den til reparasjon i fjor sommer, da skjermkort tok kvelden. Men nå tror jeg det er noe annet som har lagt inn hånkle og sakt adjø. Er det noen her som har en idé på hva som kan være galt?

Info om min iMac:

iMac 27" mid 2011
Core i7 3,4 GHz
16 GB-ram
1 TB HDD
Radeon HD 6970M 1 GB-ram

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Død iMac

Innleggav Stham » tir 10.03.2015 11:35

Vet ikke hva du eventuelt har prøvd, men en måte til å "tvinge" Macen til å starte, er å holde cmd-tasten og ctrl-tasten nede og holde power-knappen inne til maskina (forhåpentligvis) starter... etter noen sekunder.
medlem i 191 måneder
 

Re: Død iMac

Innleggav lazyjacket » tir 10.03.2015 20:06

Vanskelig å si, send den på rep. Kan være HK, kan være noe strøm issues +++.
medlem i 132 måneder
 

Re: Død iMac

Innleggav levelmaster » tir 10.03.2015 23:14

Stham skrev:holde cmd-tasten og ctrl-tasten nede og holde power-knappen


Dette fungerte som bare det. Du sparte meg for mye tid med å sende den til rep. Nå må jeg bare finne ut hva som forårsakte at makinene bare stoppet. Tror det har noe med Windows, da det var i Windows igjennom Boot Camp. Vet ikke om det er noe bedre å kjøre Windows i Parallels. Jeg kommer til å slette Boot Camp partisjonen uansett.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Død iMac

Innleggav Stham » ons 11.03.2015 12:49

Flott!
Det er vel ikke alltid mulig å finne ut hvorfor ting skjer – shit happens :-) – men det meste løser seg ved å kjøre "Reparer diskrettigheter", eller rett og slett ta en omstart... viser en hardware-test ok, så er det ovenfor nevnte som regel nok dersom noe ikke funker som det skal. Eller, når maskina ikke vil starte, gjøre som du gjorde...
Jeg scanner enormt med gamle bilder og lager fotobøker i iPhoto, men plutselig for to dager siden fant ikke Mac'en scanneren, og etter et par timer med alle mulige sjekk av innstillinger osv., tok jeg en omstart... og alt funket igjen... det enkle er ofte det beste... :-)
PS. Har aldri trengt noe program som ikke finnes for Mac, og fikk nok av Windows da jeg måtte bruke Windows pc en tid, for mange år siden :-P
medlem i 191 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron