to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Diskusjon rundt Apples iMac

to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Inger21 » tir 17.02.2015 17:10

Jeg har to dumme spørsmål anngående en imac.

Spørsmål 1:
hvordan fjerner jeg passordet når man skal logge seg på imac brukeren sin? evnt fjerner brukere å heller går direrte inn på en felles bruker uten pasord?

Spørsmål 2:
når jeg har trådløs keyboard og mus, må jeg da sku dem av og på for hver gang jeg bruker macen?

på forhånd takk fra en ydmyk kvinne :)
medlem i 154 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Tarkus » tir 17.02.2015 17:57

1: I eplemenyen > Systembalg > Brukere og grupper: Gå inn i påloggingsvalg (du må antakelig skrive inn passordet for å komme inn i dette valget (I det lille huset nede til venstre): Der endrer du om du vil gå direkte inn i "Automatisk pålogging", og til hvilken brukerkonto.

2: Nei, dersom det er Apple's mus og tastatur så slår de seg av etter en viss tid med inaktivitet, og slår seg på så snart du begynner å bruke dem (bevege musa) igjen.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Inger21 » tir 17.02.2015 19:37

Tarkus skrev:1: I eplemenyen > Systembalg > Brukere og grupper: Gå inn i påloggingsvalg (du må antakelig skrive inn passordet for å komme inn i dette valget (I det lille huset nede til venstre): Der endrer du om du vil gå direkte inn i "Automatisk pålogging", og til hvilken brukerkonto.

2: Nei, dersom det er Apple's mus og tastatur så slår de seg av etter en viss tid med inaktivitet, og slår seg på så snart du begynner å bruke dem (bevege musa) igjen.


takk for svaret.
når jeg kommer til "Automatisk pålogging:" alternativet står det med grå skrift "Av". dette er et vindu man skal kunne trykke på for å endre men den vil ikke la seg endre. (jeg har da åpnet "hengelåsen" med passordet. Hvordan går jeg frem for å få bytte denne til på?
medlem i 154 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Helge Hafstad » ons 18.02.2015 1:13

Hva står på brukeren din - se under brukernavn i panelet for Brukere og grupper. Der må stå «Admin» og ikke ev «Standard» for at du skal kunne endre dette.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Morse » tor 19.02.2015 0:34

Til Inger21: De dumme spørsmålene er de som aldri blir stillet... ;)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Lost » tor 19.02.2015 6:54

Morse: ... som aldri blir stilt ;)
medlem i 215 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Grubasek » tor 19.02.2015 9:31

eller som det ble sagt på et kurs en gang:

"Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar" :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: to dumme apørsmål fra en kvinne med ny imac :)

Innleggav Inger21 » tor 12.03.2015 15:25

takk for svarene.
Jeg står som admin.
Jeg opprettet en gjestebruker som jeg klarte å lage uten passord men hver gang jeg logger av denne brukeren sier den: logg av og slett alle dokumenter.
medlem i 154 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]