Sletting av postkasser!

Diskusjon rundt Apples iMac

Sletting av postkasser!

Innleggav ezzard » man 20.04.2015 10:48

Hei!
Som dere ser av titelen så er det det det gjelder, få slettet alle postkassene og installert dem på nytt. Etter først å ha installert Maverik og så Yosemite har jeg fått dobbelt opp av alt. Den ene søppelpost mappen er det umulig å få slettet innholdet, det bare vokser og vokser! Jeg har to mail adr. online og gmail. Hvor går jeg inn for å få slettet alt? Nytter ikke å gå inn på postkasser for så å markere dem og trykke fjern postkasse, da får jeg denne beskjeden: IMAP-kommandoen «DELETE» mislyktes med tjenerfeilen: Internal folder cannot be deleted. (Failure). Går jeg inn og sletter alt i søppelpostmappen, er alt tilbake når jeg neste gang går inn på mailen! Er det noen her som har en ide' om hvordan det skal gjøres. Vill mappene installere seg på nytt automatisk etter sletting, eller må jeg gjøre det manuelt? Er det da noe jeg må ta spesielt hensyn til?
Mvh
ezzard

Brukerens avatar
medlem i 126 måneder
 

Re: Sletting av postkasser!

Innleggav Superhai » man 20.04.2015 22:21

Det er noe uklart hva du ønsker å fjerne.

Om det er kontoene du ønsker å fjerne for å legge de til på nytt, så går du inn på Systemvalg og velger Internett-kontoer og fjerner de du ved å velge og trykke på "-" (minus-tasten nederst til venstre), og deretter kan du legge de til på nytt (hvis de ligger inne dobbelt trenger du nok ikke det).

Om det er mappene eller postkassene du vil fjerne, så må du inn og velge de i Apple Mail (eller et annet lignende program) og deretter velge "Slett postkasse". Innboksen kan normalt ikke slettes, og i Gmail så kan ikke f.eks. Søppelpostkassen (og andre standard) heller slettes. (I Gmail så er mappene/postkassene ikke som i vanlig IMAP-forstand).

Jeg tror at du har fått noen kontoer dobbelt opp. og dermed er det det første du bør se på.
medlem i 131 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron