Bilder og lagring på iPhone

Bilder og lagring på iPhone

Innleggav André_Oslo » ons 29.04.2015 10:57

Hei,
Har søkt litt rundt uten å få noe godt svar, så prøver her;
Når man har aktivert iCloud Bilder på både iPhone og Mac så ligger jo alt i skyen, men fortsatt tar bildene opp 14GB på telefonen min.

1) Er det mulig å få slettet bildene på noe vis?

2) Bildene lagres både på telefon også overføres de til iCloud når man har WiFi, men kan man sette opp at bildene da flyttes og ikke kopieres? Er jo ikke noe poeng å ha bildene på telefonene ?
medlem i 193 måneder
 

Re: Bilder og lagring på iPhone

Innleggav MCSE » ons 29.04.2015 17:45

Skal prøve å svare enkelt på dette.

1) Den gamle iCloud.
Bilder streames (og eventuelt deles) til alle enheter man eier / deler
Bildene blir IKKE liggende i iCloud.

2) Den "Nye" iCloud Photo Library KUN tilgjengelig med iOS 8.3 and Yosemite 10.10.3.
Bilder lagres i iCloud Photo Library og man kjøper mer plass når det trengs.

"iCloud Photo Library" er en tjeneste utenom iCloud.

Man kan velge å ikke bruke denne tjenesten og fortsette å kun bruke iCloud som en streamer tjeneste.

Håper det ble litt klarere.
medlem i 165 måneder
 

Re: Bilder og lagring på iPhone

Innleggav Rillto » ons 29.04.2015 18:15

På iphone og ipad velger du optimalisert lagring. Da ligger bare en liten visningsfil på telefonen eller ipaden og hele det orginale bildet er lastet opp i iCloud.
Disse instillingene finner du under Instillinger/bilder og kamera/
medlem i 133 måneder
 

Re: Bilder og lagring på iPhone

Innleggav André_Oslo » tor 30.04.2015 8:39

Hei,
Jeg mener nye iCloud Photo løsningen.


Hva konkret skjer når jeg tar et bilde på telefonen. Bildet lagres fysisk på telefonen og kopieres over til iCloud Photo Library når telefonen har strøm og WiFi?

Hvordan kan jeg slette de fysiske bildene fra telefonen og kun se de via iCloud Photo Library?



Bilder fra andre enheter (Mac, iPad) lagres som en visningsfil på telefonen og tar liten plass - det skjønner jeg.
medlem i 193 måneder
 

Re: Bilder og lagring på iPhone

Innleggav teknoguiden » tor 30.04.2015 14:17

Du kan ikke slette bildene fra telefonen hvis du vil ha de liggende i iCloud Photo Library. Dersom du skrur på "optimaliser lagring" på telefonen din så tar biblioteket mindre plass når behovet melder seg. Har du lite plass på telefonen lagrer den få høyoppløste bilder på telefonen. Har du mye plass lagrer den mer. Så dersom den lagrer 14 gb bilder nå så vil dette tallet synke etterhvert som du bruker mer plass på telefonen til andre ting.
medlem i 142 måneder
 

Re: Bilder og lagring på iPhone

Innleggav André_Oslo » tor 30.04.2015 14:23

Takk! Det var det jeg lurte på!
Er litt vant med løsningen fra "gamle dager" da man importerte bildene til Mac'en og slettet de etterpå :)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]