Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Kenbols » tir 05.05.2015 1:06

Når jeg prøver å legge inn bilder som jeg har på min Mac inn i powerpoint, så velger jeg å legge til et bilde, det eneste stedet som står at den vil hente bilde fra er Photo booth og ikke fra mappa mi som jeg har bildene i.
Velger jeg å legge til en fil, så finner jeg mappen bilde-bibliotek, men jeg får ikke åpnet denne slik at jeg får tilgang til bildene.
Når jeg laget en mappe i office mappen fikk jeg tilgang til bildene, men jeg syns det var litt tungvindt å flytte de slik.
Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Jeg er helt ny på Mac
Jeg har Macbook pro 13,3", Yosemite OS og Office 2011
medlem i 107 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Grubasek » tir 05.05.2015 7:55

Har du forsøkt å dra dem direkte fra mappa du har bildene i og inn i PPoint? :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Kenbols » tir 05.05.2015 9:52

Jeg har åpnet bilder og tatt tak i bildet som jeg vil bruke, dratt det inn og da får jeg på musepekeren en liten grønn runding med et hvitt pluss inni, og slipper den da der hvor jeg vil ha den og bilder går tilbake der det kom fra.
Er det noe innstilling eller noe som gjør at jeg kan dele bildene med andre programmer uten å gå via Icloud?
medlem i 107 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Grubasek » tir 05.05.2015 9:58

Nå spør du jo om noe helt annet; du spør jo først om å få bilder inn i PPoint. Jeg mente at du kan dra bildet inn i PPoint fra den mappen i Finder du har bildet i.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Kenbols » tir 05.05.2015 10:39

Jeg fikk det til med et bilde som jeg la på skrivebordet, men da fikk jeg et nytt lysbilde ark som var et a4 ark med bilde på midten av arket, men jeg fikk ikke endret arket slik jeg ville.
Ting går liksom ikke helt som jeg vill :-P
medlem i 107 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav Grubasek » tir 05.05.2015 10:53

Det er veldig lenge siden jeg har brukt PPoint, men jeg startet med en ny presentasjon, la inn en ny blank side og dro et bilde fra skrivebordet og inn i den blanke siden. Dette bildet kunne jeg flytte rundt om på siden, og jeg kunne forandre størrelsen på bildet.
Jeg kunne ikke dra det over på titelsiden, men jeg kunne kopiere det inn på titelsiden (jeg brukte tastaturkommandoene til dette).
Du sier du ikke fikk endret arket slik du ville, men det har jo ikke noe med endring av bildet å gjøre.
Å endre arkets størrelse kan du bare gjøre i File, Page Setup... (jeg har engelsk versjon), og det vil jo da gjelde for alle arkene i presentasjonen.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Legge inn bilder fra bilder appen inn i powerpoint

Innleggav teknoguiden » tir 05.05.2015 15:31

Hvis du trykker legg til bilde og blar nedover i kildelisten til venstre, finner du da et felt som heter medier? Isåfall, trykk på bilder der og se om du får opp bildene fra Bilder-biblioteket ditt.
medlem i 143 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]