Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav nessarnj » søn 10.05.2015 18:37

Kan man flytte iTunes mappen til iCloud drive på samme måte som man kan flytte den til en ekstern harddisk for å frigjøre plass på macen? Slik jeg har det nå må jeg koble til den eksterne harddisken for å spille av musikken min på iTunes. Hadde vært nice hvis jeg kunne gjort det samme bare at jeg streamer det fra icloud driven for 29 kroner i mnd som 200 gb koster.

https://support.apple.com/en-us/HT201562
medlem i 217 måneder
 

Re: Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav budbringeren » man 11.05.2015 9:25

Hei du,
tror ikke Itunes can kobles til et bibliotek i skyen utenom ved å slå på iTunes Match. Men er det ikke egentlig Match som gjør hva du ønsker?

Slik jeg opplever icloud drive, er det mer begrenset enn dropbox. Bruker derfor ikke iCloud til annet enn syncing av mail, kontakter og den slags.. Men for å gjøre et tankespinn i henhold til dropbox (klar over at du ikke spurte om dropbox, men kanskje litt tankespinn fra meg setter i gang noe) kan man lagre iTunes biblioteket i dropbox og kun ha det i skyen og ikke lokalt. Her vet jeg at at man kan streame fra biblioteket via avspillere laget for dette på ipad, iphone, og det må finnes for mac også antar jeg. Skulle selv ønske jeg kunne ha hele itunes biblioteket i skyen, men det er på flere terrabytes og da blir det dyrt. Om jeg så slo på og betalte for iTunes Match, antar jeg at alle timer med editering av komponist, albumnavn osv i itunes, spesielt klassiske album, blir borte fordi- slik jeg forstår det- blir albumene du har, erstattet av iTunes kopier. Derfor våger jeg ikke bruke Match.

Men jeg tror følgende: Hvis du ønsker å bruke iTunes appen i macen din til å streame fra ditt iTunes bibliotek, er eneste måten å slå på og betale for iTunes Match..

Hvis Dropbox, kan du gjøre det, men må bruke en annen avspiller enn itunes.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav nessarnj » man 11.05.2015 14:47

Jeg aktiverte iTunes match for å gjøre det enkelt. Håper det funker som det skal.


Edit:

Det var ikke å anbefale. Jeg benyttet meg av angreretten.
medlem i 217 måneder
 

Re: Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav budbringeren » man 11.05.2015 19:31

Hva gjorde deg misfornøyd?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav Superhai » man 11.05.2015 22:38

Man kan fint kopiere hele iTunes-biblioteket til Dropbox eller iCloud Drive, men det må gjøres via grensesnittene som disse gir, og det betyr at det uansett blir lagret lokalt i tillegg. iTunes leser også mye fram og tilbake i biblioteket, så det vil nok gå uutholdelig tregt om biblioteket kun var i "skyen".
medlem i 132 måneder
 

Re: Flytte iTunes mappe til iCloud drive

Innleggav nessarnj » tir 12.05.2015 11:47

Det var som fryktet mange sanger som ikke ble matchet eller lastet opp. Når sangene var ferdig matchet, koblet jeg ut harddisken. For hver sang jeg startet fikk jeg først en feilmelding om at orginal filen ikke ble funnet før iTunes streamet sangen. (-.-)

Jeg har funnet et altarnativ: http://www.sandisk.com/products/usb/drives/ultra-fit3/
medlem i 217 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]