AppleStore - Skuffer STORT !!!!

AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav Engely » fre 05.06.2015 8:53

Hva er poenget med forhåndsbestilling?!?!

Som trofast Apple bruker, bestilte jeg min nye Macbook via forhåndsbestilling på Apple Store.
Det er da trist å se at selv med 2-3 mnd forhåndsbestilling, vil man oppleve at man kunne fått produktet til samme pris, 2 uker før Apple Store klarer å levere.
SÅ tregt det går...de bruker i følge sporingen 9 dager på forsendelsen og 5 dager bare på å få den fra TNT sitt mottak til meg rett utenfor Oslo.

Dette er for dårlig, Apple !!!
Neste gang kjøper jeg heller på Elkjøp eller Eplehuset, for da slipper jeg å vente 2-3 uker lenger enn "hvermannsen".
medlem i 111 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav Morse » fre 05.06.2015 21:38

Klag da til Apple heller, i stedet for på dette forumet.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav jerry.c.bush » lør 06.06.2015 2:01

What he said ⬆︎

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav Dorkfish » lør 06.06.2015 15:36

Ærlig talt, er det ikke lov for trådstarter å utrykke sin frustrasjon her da? Er ikke dette et forum?

Jeg synes dette er helt på sin plass, og jeg har opplevd det samme selv. Det virker bare helt ulogisk at ved å kjøpe direkte fra produsenten så må man vente vesentlig lenger enn om man går ned til Elkjøp. Virker som en merkelig måte å belønne trofaste kunder.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav svar » lør 06.06.2015 17:18

Dorkfish: Er bare å kjøre på men ingen fra Apple som leser her inne, men for all del, bare å kjøre på.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav jerry.c.bush » lør 06.06.2015 18:56

Det jeg mener er at ingen her kan hjelpe uansett, så det hjelper overhode ingenting å blåse ut noe her. Få ut frustrasjon? Nja kanskje det er trådstarters måte, men det er mange andre måter man kan bruke til å få ut frustrasjon.
En måte jeg bruker for å kvitte meg med frustrasjon er å skrive ned det jeg irriterer meg over, for så å slette det etterpå. Ingen andre trenger lese det, da det allerede er ute av systemet når jeg har fått det ned på "papiret". Da sparer jeg andre for min utblåsing da det er min sak og ikke noe andre trenger å bli smittet av eller irritert over.

Men et råd også til trådstarter:
Først kontakte Apple, som denne gangen var den som trådstarter ikke var fornøyd med, avbestille varen, så kan han gå og handle der hvor varen er mulig å få fatt i. Verre er det ikke. Har vært bort i lignende situasjoner selv og har måtte benytte meg av den metoden. Er ikke noe problem det da du har handlet via nettbutikk og har angrerett deretter i hht norsk lov. Men det er ikke sikkert trådstarter visste det.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav Morse » lør 06.06.2015 19:47

jerryc.bush: That´s the stuff to give the troops, Sir! :-) :-) :-)

Dorkfish: Dettte med "trofaste kunder" er dessverre et utdatert begrep. Det er maaange år siden jeg var i ferd med å bestille et standard flymekanikersett fra Snap-on, og oppdaget (i tide!) at jeg kunne få kjøpe det samme settet fra en kamerat som var ansatt i Løwener-Mohn (den norske "representanten", som det het) til ca. 60 % av prisen...

Likevel kostet bare momentnøkkelen (den med blått håndtak for metrisk) 3200.-

Så hvis skulle du trenge presisjonstiltrekning av bolter og mutre...

P.S. Ikke vær redd for å komme innom med en gammel Jaguar med venstregående gjenger eller noe, momentnøkkelen er selvsagt også venstregående - det er jo tross alt en Snap-on, og jeg har alle de medfølgende konverteringstabeller!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: AppleStore - Skuffer STORT !!!!

Innleggav Engely » tir 09.06.2015 7:16

Man skulle tro dette var stedet for å dele ERFARINGER med Apple og Mac. Tydelig tok jeg feil...Selvsagt kjenner jeg til angreretten, men likevel, var det for å dele erfaringen med AppleStore, som jeg selvsagt ringte - og traff en som beklaget, og la ut om at Elkjøp var "mere trofaste" enn enkelt-kjøpere. Da vet jeg det...så heretter handler jeg heller andre steder.

Til dere "wanna-be-netttroll" - finn dere selv noe annet å være kritisk til, for jeg hevder min rett til å dele erfaringer i det som må være rett tråd: Bestilling og kjøp av Mac :-)
medlem i 111 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]